سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

استخراج ۶۰ تن سنگ خام فیروزه از معدن شهرستان فیروزه

استخراج ۶۰ تن سنگ خام فیروزه از معدن شهرستان فیروزه
  تاريخ:سوم مرداد 1402 ساعت 10:06   |     کد : 280781   |     مشاهده: 500
به گزارش صنعت نیوز، مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: استخراج سنگ فیروزه از معدن فیروزه نیشابور از ۲۰ تن به ۶۰ تن در سال افزایش یافته است.
به گزارش صنعت نیوز، مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: استخراج سنگ فیروزه از معدن فیروزه نیشابور از ۲۰ تن به ۶۰ تن در سال افزایش یافته است.
آقای جواد خالقی گفت: با افزایش مجوز استخراج و طرح‌های اکتشافی در کانی‌های نمک، مس، کرومیت، گچ و سلستین و، استخراج سنگ فیروزه از ۲۰ تن به ۶۰ تن در سال رسیده است.
روند اشتغال‌زایی مثبت در معدن فیروزه
وی با بیان اینکه اشتغالزایی در حوزه معدنی با روند مثبت همراه است، افزود: با تمهیدات صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزه نیمی از استخراج فیروزه به محصول نهایی و نیمه نهایی تبدیل می‌شود.
خالقی گفت: تکمیل زنجیره تولید در بخش معادن مس با تولید ورق مسی و مفتول می‌تواند زمینه توسعه شهرستان فیروزه در بخش صنعت سیم، کابل، قطعات برقی خودرو و الکتروموتور‌ها باشد.
ظروف مسی مکمل صنعت فیروزه‌کوبی
وی افزود: تولید ظروف مسی در صنایع دستی و گردشگری مکمل صنعت فیروزه‌کوبی همچنین ارزش افزوده از محل باطله‌های معدنی سنگ فیروزه است.
مسئول نمایندگی صمت فیروزه گفت: در بخش معدن فیروزه واحد‌های جدیدی راه‌اندازی شده است که با جداسازی نرمه‌های فیروزه از باطله‌ها زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستای معدن را با حجم ۱۰ میلیارد تومان رقم زده است.
ثبت خرید و فروش و نقل و انتقالات گوهرسنگ‌ها در سامانه جامع تجارت
خالقی با اشاره به اینکه صادرات سنگ‌خام فیروزه و گوهرسنگ‌ها ممنوع است، افزود: با وجود ممنوعیت، افراد سودجو سنگ‌ها را به طور قاچاق به خارج کشور از هدایت می‌کنند.
خالقی گفت: به تازگی با مصوبات ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز، همه فعالان تجاری در حوزه گوهرسنگ‌ها موظف به ثبت نقل و انتقالات و خرید و فروش در سامانه جامع تجارت هستند.
مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت نیشابور افزود: در صورت ثبت نکردن گوهرسنگ در سامانه جامع تجارت، به عنوان کالای قاچاق توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شود تا موجب رونق کسب و کار تولید و ناامنی بستر خام‌فروشی شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/280781
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است