پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

افزایش ۷.۸ درصدی تولید جهانی کنسانتره مس

افزایش ۷.۸ درصدی تولید جهانی کنسانتره مس
  تاريخ:چهاردهم مرداد 1402 ساعت 11:36   |     کد : 281270   |     مشاهده: 293
به گزارش صنعت نیوز، میزان تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی ۵ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۷.۸ درصد افزایش یافت.
به گزارش صنعت نیوز، میزان تولید کنسانتره مس تصفیه شده جهانی طی ۵ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۷.۸ درصد افزایش یافت.
براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۱۱ میلیون و ۲۷۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ میلیون و ۴۵۷ هزار تن بود.
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان نیز طی ۵ ماهه ۲۰۲۳ میلادی، ۱۳ میلیون و ۳۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۲ میلیون و ۸۸۹ هزار تن)، حدود ۳.۵ درصد افزایش یافت.
معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۹۲۰ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی، ۸ میلیون و ۷۷۱ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱.۷ درصدی تولید این معادن در جهان است.
از این میزان، ۴ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۷۰ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۸۴۹ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۳۶۷ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۱ میلیون و ۵۶۱ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ میلیون و ۶۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۵ درصدی است.

http://www.sanatnews.ir/News//281270
Share

برچسب ها :  کنسانتره , مس , افزایش
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است