جمعه 14 ارديبهشت 1403

نگاهی به مشکلات ورزش بدون رعایت موارد ایمنی در تابستان

  تاريخ:بيست و يکم مرداد 1402 ساعت 09:15   |     کد : 281629   |     مشاهده: 139
یک کارشناس ورزش گفت: نباید با برگزاری بدموقع مسابقات ورزشی به ویژه فوتبال در هوای گرم باعث شد که جان افراد به جای لذت بردن از فعالیت ورزشی، به خطر بیفتد.
محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: یکی از موارد مهمی که همواره در فصل تابستان خصوصا با ازدیاد تمایل به ورزش فوتبال شاهد آن هستیم، برگزاری تمرین و مسابقه در ساعاتی از شبانه روز است که نه توجیه علمی دارد و نه منطقی است. فوتبال با توجه به ماهیتش که باید در فضای باز انجام شود، در استان های گرم کشور از جمله خوزستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و...صبح ها پس از ساعت ۱۰ و بعد از ظهرها پیش از ساعت ۱۸:۳۰ به هیچ عنوان نباید انجام شود، چرا که اخیرا شاهد اتفاقات ناگواری در فوتبال پایه و بالاخص پیشکسوتان به دلیل گرمای بیش از حد هوا بوده ایم.
وی ادامه داد: حداقل اتفاقات پیش آمده ممکن است گرمازدگی، تغییر در فشار خون، بیحالی، سستی، سرگیجه و...باشد. اما در حالت بدتر ممکن است خسارات جانی زیانباری متوجه بازیکنان فوتبال شود. طی یک دهه اخیر با افزایش روزافزون دما شاهد مسایل زیادی از این دست در کشور بوده ایم، اما هیچ گاه تدابیری در این خصوص اتخاذ نشده است. عشق و علاقه به فوتبال حدی دارد ولی اگر بخواهد باعث چنین مواردی شود و سلامتی و جان افراد به خطر بیفتد، اصلا به صلاح نیست در ساعات گرم روز به این فعالیت پرداخته شود.
این کارشناس فوتبال گفت: نکته بسیار مهمی که سال ها در خصوص آن صحبت کرده ام و هیچ گاه مسولان به آن توجه نداشته اند، لزوم اجباری حضور پزشکیار، آمبولانس و حداقل امکانات و تجهیزات پزشکی در کنار زمین های فوتبال و دیگر اماکن ورزشی است. موضوع بسیار مهمی که در کشور ما نادیده گرفته می شود و تا اتفاقی نیفتد به اهمیت آن پی نمی برند و کسی به فکر اجرای آن نیست.
وی ادامه داد: همچنین از مدیران اماکن ورزشی خصوصا زمین های فوتبال، مربیان و سرپرستان تیم ها انتظار می رود این یکی دو ماه را کمی مدارا کرده تا با بهتر شدن هوا در مهرماه، بیشتر و بتوانند از ساعات روز جهت برنامه ریزی تمرینات استفاده کنند، چرا که هدف نهایی ورزش، تفریح، لذت از اوقات فراغت، بهبود سلامتی روحی و جسمی است و اگر بر اثر ندانم کاری همین ورزش سبب به خطر انداختن سلامتی شود، دیگر نمی توان اسم ورزش را روی آن گذاشت و به جای مفید بودن، آفت جان خواهد بود.

http://www.sanatnews.ir/News//281629
Share

برچسب ها :  ورزش , تابستان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است