يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

کره‌جنوبی نشست آتی با آمریکا و ژاپن را «نقطه عطف» می‌داند

  تاريخ:بيست و چهارم مرداد 1402 ساعت 11:54   |     کد : 281867   |     مشاهده: 132
رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) گفت، نشست قریب‌الوقوع با سران آمریکا و ژاپن یک نقطه عطف جدید در همکاری سه‌جانبه در مواجهه با تهدیدهای فزاینده اتمی و موشکی کره شمالی به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنرانی سالگرد آزادی کشورش از استعمارگری ژاپن بر ضرورت اقداماتی در راستای تشدید همکاری امنیتی با واشنگتن و توکیو از طریق تجهیزات شناسایی و اشتراک‌گذاری واقعی داده درباره تسلیحات اتمی و موشکی کره شمالی تاکید کردند.
رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین ادامه داد: این نشست یک نقطه عطف جدید در همکاری سه‌جانبه با هدف صلح و موفقیت در شبه جزیره کره و همچنین منطقه هند-پاسیفیک است.
وی قرار است با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز جمعه در کمپ دیوید دیدار کند و در این نشست، یکسری ابتکارعمل‌های مشترک در زمینه‌های فناوری، آموزش و دفاعی مطرح می‌شود.
یون سوک یول از مه ۲۰۲۲ که رئیس جمهوری کره جنوبی شده به دنبال بهبود روابط با توکیو است که در پی یکسری شکایت از سوی قربانیان نیروی کار اجباری کره بابت دریافت غرامت در دوران استعمارگری ژاپن متشنج شده بود.
ژاپن می‌گوید این مساله را در جریان توافق ۱۹۶۵ حل و فصل کرده که به عادی‌سازی روابط منجر شده است.
واشنگتن توافق‌های دفاعی جمعی رسمی به صورت جداگانه با توکیو و سئول دارد اما از دو کشور ژاپن و کره جنوبی می‌خواهد تا از نزدیک با یکدیگر کار بر روی نگرانی رو به رشد درباره قدرت چین و نگرانی‌ها درباره تمایلات پکن همکاری داشته باشند.
در این میان، آژانس خبری رسمی کره "کی‌سی‌ان‌ای" گزارش کرد، کیم جونگ اون رهبری کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز به تبادل نامه‌هایی پرداخته و بر بهبود روابط برای همکاری بلندمدت استراتژیک متعهد شدند.
آمریکا دولت پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به روسیه در جنگ با اوکراین از جمله گلوله خمپاره، دوش پرتاب و موشک متهم کرده اما پیونگ‌یانگ و مسکو انتقال هرگونه سلاح را رد می‌کنند.

http://www.sanatnews.ir/News//281867
Share

برچسب ها :  کره جنوبی , ژاپن
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است