پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی تکواندو

حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی تکواندو
  تاريخ:سی و يکم مرداد 1402 ساعت 09:56   |     کد : 282108   |     مشاهده: 542
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون تکواندو از اردوی تیم ملی بازدید کردند.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون تکواندو از اردوی تیم ملی بازدید کردند.
کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سید محمدپولادگر و مریم کاظمی پور معاونان وزارت ورزش، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو، محسن بیرانوند رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و کمال علیپور نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در فدراسیون تکواندو ابتدا با حضور بر مزار شهید گمنام ضمن قرائت فاتحه‌ای ادای احترام کرده و سپس با حضور در سالن تمرین با اعضای تیم ملی تکواندو مردان و زنان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار هادی ساعی رئیس، اصغر رحیمی دبیرکل و مدیرفنی تیم‌های ملی، لیلا سلیمی نایب رئیس بانوان، مجتبی نظری سرپرست نایب رئیسی آقایان، علی تاجیک رئیس سازمان تیم‌های ملی و جمشید سهرابی رئیس انجمن پاراتکواندو حضور داشتند.
کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان در بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو قبل از حضور در بازی‌های آسیایی با اشاره به اینکه تکواندو جزء سه رشته مدال آور و افتخار آفرین ایران در المپیک است، اظهار کرد: کشتی، وزنه برداری و تکواندو سه رشته اصلی و مدال آور ایران در المپیک هستند و در سنوات گذشته برای اینکه تکواندو به این جایگاه برسد زحمات زیادی کشیده شده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات سید محمد پولادگر در فدراسیون تکواندو، گفت: پس از وی هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون کار خود را آغاز کرد و همانطور که می‌دانید به عنوان سرمایه ورزش کشور و پر افتخار آفرین مدال آور المپین ایران قبل و بعد از انقلاب است.
هاشمی با بیان اینکه مدیریت تکواندو ایران در سطح دنیا شناخته شده است، عنوان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به عنوان حامی و پشتیبان رشته تکواندو تمام تلاش خود را برای دلگرمی خانواده بزرگ تکواندو به کار خواهد بست.
وی با اشاره به اینکه رشته تکواندو و قهرمانان آن در حال پوست اندازی هستند، بیان کرد: میانگین سنی تکواندو زیر ۲۰ سال است و می‌طلبد که تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و تکواندو ایران به روز‌های اوج خود بازگردد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه هرچند کسب مدال برای ورزش ایران مهم است، اما مهم‌ترین موضوع توجه به مسائل اخلاقی و رفتاری است، گفت: مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی برای کشور و به منظور کسب سهمیه بسیار مهم و تمام تلاش کادر فنی تکواندو کسب نتیجه و مدال آوری است، اما باید بدانیم مسائل اخلاقی و رفتاری ورزشکاران به عنوان نمایندگان ورزش کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است.
بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو آقایان در این بازدید اظهار کرد: سعی کرده ایم از تمامی ظرفیت تکواندو ایران به بهترین شکل استفاده و در میادین بزرگ از جمله گرندپری‌ها کسب مقام کنیم. چکیده تیم ایران ۱۳ نفر و میانگین سنی تیم ملی ایران خیلی پایین است.
سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه مسابقات گرندپری فرانسه را پیش رو داریم که از سطح بالایی برخوردار است، گفت: همچنین مسابقات آسیایی و سپس مسابقات گرندپری چین را پیش رو داریم؛ در مجموع باید بگویم در مسیر المپیک قرار داریم که مسیر ساده‌ای نیست.
مقانلو افزود: مسابقات قاره‌ای فضای خاص خود را دارد و ابتدا هدفمان کسب سهمیه المپیک است و صرفا نگاهمان به المپیک پاریس نیست و چشم انداز بزرگی را ترسیم کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه آرین سلیمی و علیرضا حسین پور از مسابقات قهرمان آزاد کشوری به جمع ما اضافه شده اند، عنوان کرد: این برای تیم ملی تکواندو ایران افتخار است و باید بگویم با پنج نفر در مسابقات گرندپری فرانسه شرکت می‌کنیم، اما متاسفانه آرین سلیمی مصدوم است و نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند.
مجید افلاکی مربی تیم ملی تکواندو آقایان در حاشیه بازدید مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک گفت: بزرگترین دغدغه بچه‌های ما بحث شغل و آینده آن هاست و از شما می‌خواهیم نفراتی که مدال گر فتن به عضویت یک ارگان دولتی در بیایند.
کیومرث هاشمی در خصوص خواسته مربی تیم ملی تکواندو گفت: این موضوع یک قانون هست و حتما پیگیری می‌شود.
مداح: هادی ساعی همیشه از بخش بانوان هم حمایت ویژه دارد
مینو مداح، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران، اظهار کرد: باید از همت هادی ساعی که شناسنامه تکواندوی ایران در دنیا است، تشکر کنم که همیشه از بخش بانوان هم حمایت ویژه دارد.
او افزود: وقتی کارمان را شروع کردیم یک تیم کاملا جوان داشتیم و اولین افتخار ما قهرمانی آسیا برای نخستین بار بود و سپس در کشور‌های اسلامی و تورنمنت لبنان خوش درخشیدیم و در ادامه مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که نخستین مدال تاریخ طلای تکواندو زنان ایران را در این سطح به دست آوردیم؛ ستاره‌های زیادی داریم که در آینده با کسب مدال‌های خود شاهد درخشش آن‌ها نیز خواهیم بود.
میرهاشم حسینی در حاشیه بازدید مسئولان ورزشی از اردوی تیم ملی تکواندو گفت: ین خواسته همه بچه‌های ما است و هنوز ما پاداش مسابقات گذشته را نگرفته‌ایم. خواسته همه ما این است که به رشته‌های دیگر هم نگاه ویژه تری شود.
هاشمی در واکنش به درخواست تکواندوکاران گفت: من در اولین جلسه در هیئت دولت دستورش را گرفتم و قبل از اعزام ورزشکاران را خوشحال می‌کنیم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/282108
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است