پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

احداث مسیر گردشگری در سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر

احداث مسیر گردشگری در سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر
  تاريخ:سيزدهم شهريور 1402 ساعت 10:42   |     کد : 282474   |     مشاهده: 305
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست پایگاه میراث ‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از احداث مسیر گردشگری در این پایگاه خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، شاهد تحولی عظیم در این سازه جهانی خواهیم بود.
به گزارش صنعت نیوز، سرپرست پایگاه میراث ‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر از احداث مسیر گردشگری در این پایگاه خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، شاهد تحولی عظیم در این سازه جهانی خواهیم بود.
امین مهدوی‌کیا با اعلام این خبر اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری در جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به‌طوری‌که گردش و تفریح به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و روزانه درصدد یافتن مقاصد جدید برای سفر به آن مناطق و پرکردن اوقات فراغت و نیز بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و کسب آرامش هستند.
سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوشتر در ادامه با بیان این‌که شهر شوشتر با دارا بودن ۱۸ اثر جهانی (۱۳ اصل و ۵ فرع) همواره میزبان خیل عظیم گردشگران از سرتاسر جهان در همه فصول سال بوده است و از این قاعده مستثنی نیست افزود: طی بازدیدهای متوالی از محل طرح، امکان سنجی‌های دقیق و نظرات کارشناسی بر آن شدیم تا در راستای حفظ و رونق‌بخشی به این صنعت در پایتخت سازه‌های آبی جهان، این مهم اجرایی شود.
او با اشاره به اهداف موردنظر در احداث مسیر گردشگری حد فاصل اثر جهانی کلاه‌فرنگی و بندمیزان تا قلعه‌سلاسل گفت: معرفی ارزش‌های تاریخی این آثار و نحوه ارتباط مؤثر و تنگاتنگ آن‌ها با یکدیگر در راستای صیانت و حفاظت از آثار با اولویت قرار دادن حرکتی جذاب و مهیج برای گردشگران و شهروندان به‌صورت پیاده و سواره (دوچرخه‌سواری) به‌منظور ارتقاء سرزندگی، پویایی و تقویت ظرفیت‌ها و نقاط قوت این محور واصل، از جمله چشم‌اندازهای این طرح بزرگ است.
مهدوی‌کیا عنوان کرد: در طول مسیر ایجاد مکان‌هایی برای رفاه حال گردشگران به صورت موقت از مصالح بومی و اجرای سنگ‌فرش، کفپوش‌های موقت همراه با روشنایی و نورپردازی با کمترین مداخله و رعایت برگشت‌پذیری پیش‌بینی شده است.
او افزود: از دیگر ابعاد مهم این طرح بزرگ می‌توان به کم شدن بار ترافیکی حدفاصل میدان ۱۷ شهریور تا محوطه کلاه‌فرنگی و بندمیزان، سهولت در تردد، ارتقاء دوچندان سطح امنیت برای ساکنان آن منطقه، بازدید گردشگران به‌طور همزمان از سه اثر ثبت‌جهانی بند میزان، میل کلاه‌فرنگی و قلعه‌سلاسل و کَت‌های زیرین قلعه‌سلاسل و در نهایت آرامش محض از پیاده‌روی در ساحل زیبای شطیط اشاره کرد.

http://www.sanatnews.ir/News//282474
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است