پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

مجموعه‌های ورزشی شهرداری ساماندهی می‌شود

مجموعه‌های ورزشی شهرداری ساماندهی می‌شود
  تاريخ:نوزدهم شهريور 1402 ساعت 14:20   |     کد : 282690   |     مشاهده: 416
به گزارش صنعت نیوز، طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران در جلسه شورای شهر بررسی و تصویب شد.
به گزارش صنعت نیوز، طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران در جلسه شورای شهر بررسی و تصویب شد.
عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران گفت: در این طرح ضمن حفظ ساختار سازمان ورزش برای سیاست گذاری کلان، نظارت و ارزیابی بر همه مجموعه‌های ورزشی و همچنین توسعه کلان ورزش همگانی و رویداد‌های فرامنطقه‌ای، سعی شده سیاست تمرکز زدایی و وحدت فرماندهی پیگیری و عملیاتی شود.مجموعه‌های ورزشی شهرداری ساماندهی می‌شود
زهرا شمس‌احسان افزود: در این طرح ۴۳۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران و حدود ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی، بر اساس چهار معیار، به سه سطح ۱ (فرامنطقه ای)، ۲ (سطح منطقه ای) و ۳ (سطح محلی) تقسیم بندی شده است.
رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموعه‌های ورزشی فرامنطقه‌ای بمنظور ارائه خدمات یکپارچه و هوشمند و همچنین امکان اجرای فعالیت‌ها و رویداد‌های بزرگ شهری در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرند.
زهرا شمس‌احسان افزود: مجموعه‌های منطقه‌ای بمنظور توسعه ورزش منطقه و امکاناتی که شهرداری منطقه برای ارائه خدمات ورزشی به ساکنان و تعاملات درون منطقه‌ای نیاز دارد در صورت درخواست منطقه و داشتن شرایط مدیریت، نگهداشت، تجهیز و بهره برداری با تایید کمیته ساماندهی مجموعه‌های ورزشی، به شهرداری‌های مناطق واگذار می‌شود.
عضو شورای شهر تهران گفت: این مجموعه‌ها را منطقه باید براساس سیاست‌های کلان ابلاغی سازمان ورزش مدیریت و سازمان ورزش بر نحوه عملکرد آنان نظارت مستمر کنند و در صورت قصور تذکرات و راهنمایی‌های تخصصی را ارائه خواهد داد.
زهرا شمس‌احسان افزود: فضا‌های ورزشی داخل ساختمان سرای محلات نیز به عنوان فضا‌های ورزشی سطح ۳ در اختیار مدیر سرای محله قرار داده می‌شود که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ورزش و دریافت مجوز‌های قانونی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین دستورالعمل ستاد راهبری مدیرت محله به ساکنان محله خدمات ورزشی ارائه می‌دهند.
رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این طرح، فرآیند نظارت سازمان ورزش برهمه مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران به صورت کامل مشخص شده است.
زهرا شمس احسان با بیان اینکه تصویب این طرح، چالش و تهدیدی را برای نیرو‌های موجود سازمان ورزش ایجاد نمی‌کند، افزود: به علت اینکه مناطقی که درخواست مدیریت و نگهداری از مجموعه‌های سطح ۲ را از سازمان ورزش می‌کنند، باید بتواند نیرو‌های مورد نیاز مجموعه را نیز تامین کند تا کمیته ساماندهی مجوز واگذاری به منطقه را بدهد یا اینکه کمیته ساماندهی، مطمئن شود که پرسنل شاغل در آن مجموعه دچار چالش منابع انسانی و شغلی نمی‌شوند.
گفتنی است طرح اصلاح و ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

http://www.sanatnews.ir/News/1/282690
Share

برچسب ها :  ورزشی , مجموعه , شهرداری
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است