پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

تایوان خواستار توقف فعالیت‌ جنگنده‌های چین در اطراف خود شد

  تاريخ:بيست و هفتم شهريور 1402 ساعت 09:11   |     کد : 282897   |     مشاهده: 66
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان، وزارت دفاع این جزیره امروز (دوشنبه) ضمن آنکه از چین خواست تا «اقدامات مخرب و یک‌جانبه» را متوقف کند، هشدار داد که چنین رفتاری می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها شود.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و در سال‌های اخیر رزمایش‌های متعددی را در اطراف این جزیره برگزار کرده است.
وزارت دفاع تایوان با اشاره به «افزایش» حضور هواپیماهای نظامی چینی در نزدیکی این جزیره، اعلام کرد که از روز یکشنبه «۱۰۳ هواپیمای نظامی چینی» را شناسایی کرده است.
نقشه فعالیت‌های چین طی ۲۴ ساعت گذشته، جت‌های جنگنده‌ای را نشان می‌دهد که از خط میانی تنگه تایوان (مرز و منطقه حائل غیررسمی بین چین و تایوان) عبور کرده‌اند. سایر هواپیماها از طریق «کانال باشی» که جزیره تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، به سمت جنوب تایوان پرواز کردند.
وزارت دفاع تایوان همچنین در بیانیه‌ای مدعی شد: فعالیت‌های چین طی یک روز گذشته چالش‌های جدی را برای امنیت منطقه و تنگه تایوان ایجاد کرده است.
این وزارتخانه در بیانیه‌اش افزود: صلح و ثبات در تنگه تایوان یک مسئولیت مشترک برای تمامی طرف‌ها در منطقه است. آزار و اذیت مداوم از سوی ارتش کمونیست چین به راحتی می‌تواند به افزایش شدید تنش‌ها منجر شود و امنیت منطقه‌ای را بدتر کند. ما از مقامات پکن می‌خواهیم تا مسئولیت خود را در این خصوص برعهده بگیرند و چنین اقدامات مخرب و یک‌جانبه‌ای را فورا متوقف کنند.
وزارت دفاع چین واکنش فوری به درخواست برای اظهار نظر نشان نداده است.
مقامات تایپه همچنین گفتند که چین روز یکشنبه ۲۸ هواپیمای جنگی را در اطراف تایوان به پرواز درآورد که بیشتر آن‌ها از خط میانی تنگه تایوان برای انجام ماموریت‌های «دوربرد» نامشخص عبور کردند.

http://www.sanatnews.ir/News//282897
Share

برچسب ها :  چین , تایوان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است