يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

توافق کره جنوبی، چین و ژاپن برای برگزاری نشست سه جانبه

  تاريخ:چهارم مهر 1402 ساعت 12:15   |     کد : 283172   |     مشاهده: 198
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، سئول به همراه پکن و توکیو امروز (سه شنبه) نشستی در سطح عالی داشته و توافق کردند تا نشست سه جانبه خود را که مدت‌هاست متوقف شده، در نزدیکترین زمان ممکن از سر بگیرند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چین به همراه کره جنوبی و ژاپن نشست سه جانبه‌ای با حضور مقام‌های ارشد امروز (سه شنبه) در سئول داشتند که در آن "چونگ بیونگ-وون"، معاون وزیر خارجه کره جنوبی، "تاکه‌هیرو فوناکوشی"، معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن و "نونگ رونگ"، دستیار وزیر خارجه چین در امور خارجی شرکت کردند.
این نشست با هدف بررسی از سرگیری مکانیسم همکاری سه جانبه بین کشورهای همسایه از جمله احتمال احیای نشست‌های سه جانبه برگزار شد که از ۲۰۱۹ تعلیق شده است.
سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی نیز در این باره گفت: در جریان این نشست سه جانبه که امروز صبح در سئول برگزار شد، سه کشور درباره برگزاری یک دیدار سه جانبه در نزدیکترین زمان ممکن و با حضور وزرای خارجی سه کشور صحبت کردند.
روز دوشنبه، پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی با هر سه مقام دیدار داشت و از آنها برای همکاری نزدیک و دستیابی به نتایج ملموس که به نفع مردم سه کشور است، درخواست کرد.
نشست‌های سه جانبه بین چین، ژاپن و کره جنوبی که نخستین بار آن در دسامبر ۲۰۰۸ بود از ۲۰۱۹ و در پی مناقشه بین سئول و توکیو بر سر نیروی کار اجباری در دوران استعمارگری ژاپن و همچنین آغاز پاندمی کرونا تعلیق شده بود.
مذاکرات با هدف ضرورت احیای نشست سه جانبه در پی بهتر شدن روابط بین توکیو و سئول و از زمان روی کار آمدن یون سوک یول به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی در مه سال گذشته میلادی آغاز شد.
سئول به عنوان رئیس کنونی مکانیسم همکاری سه جانبه به دنبال میزبانی این نشست ظرف یک سال است.

http://www.sanatnews.ir/News//283172
Share

برچسب ها :  کره جنوبی , ژاپن , چین
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است