يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

صنایع نساجی چهارمحال و بختیاری از لحاظ برندی در رده بالایی قرار دارد

صنایع نساجی چهارمحال و بختیاری از لحاظ برندی در رده بالایی قرار دارد
  تاريخ:دوازدهم مهر 1402 ساعت 11:54   |     کد : 283452   |     مشاهده: 328
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع نساجی چهارمحال و بختیاری شاید از لحاظ تعداد، همپای استان‌های بزرگ نباشد اما از لحاظ برندی در رده بالایی قرار دارد.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع نساجی چهارمحال و بختیاری شاید از لحاظ تعداد، همپای استان‌های بزرگ نباشد اما از لحاظ برندی در رده بالایی قرار دارد.
محسن گرجی ۱۲ مهرماه در سفر به شهرکرد در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صنعت نساجی از صنایع مهم کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: نساجی به عنوان صنعت تاب‌آور و غیردولتی در ایران است که افت و خیزهای مختلفی را پشت سر گذاشته و نشان داده سرپا می‌ماند.
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: صنایع نساجی چهارمحال و بختیاری شاید از لحاظ تعدادی همپای استان‌های بزرگ نباشد اما از لحاظ برندی در رده بالایی قرار دارد، از طرفی کارخانه چادر مشکی حجاب شهرکرد یکی از صنایع حوزه حجاب و عفاف کشور است که می‌توان مجموعه دوم را در کنار این صنعت ایجاد کرد، زیرا تولید داخل پذیرفته شده است‌ و نباید از آن غافل شد.
گرجی گفت: مجموعه ظریف مصور به عنوان مجموعه به‌نامی مطرح است که با تمام توان هر اقدامی که برای این مجموعه لازم بوده انجام خواهیم داد، البته برنامه‌ریزی‌های بسیاری در صنعت نساجی صورت گرفته تا کارها به سرانجام برسند.
وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های چهارمحال و بختیاری نزدیکی به استان اصفهان بوده که لازم است ذهن سرمایه‌گذاران استان همجوار را به این منطقه معطوف کنیم.
در ادامه محمدکاظم منزوی_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: حرف‌های بسیاری در استان برای گفتن داریم از جمله اینکه تنها واحد تخصصی تولید چادر مشکی کشور در این استان است.
وی افزود: اولین بحث در سند راهبردی آمایش سرزمین، توجه به صنعت استان است، کما اینکه صنعت استان جزو صنایع سبز و با مزیت بوده که لازم است صنعت نساجی توسعه یابد، زیرا این صنعت اشتغال مطلوبی را به همراه دارد.
منزوی اضافه کرد: لازم است منابع مالی برای نساجی نگین و مجتمع ظریف مصور تامین شود، گرچه مجتمع ظریف مصور سالانه یک طرح توسعه دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اگر بتوان در ناحیه صنعتی محروم استان سرمایه‌گذاری مطلوبی صورت گیرد اشتغال خوبی به همراه خواهد داشت، تقاضا می‌شود تمهیداتی برای صنایعی همچون پوشاک اندیشیده شود، البته در دو سال اخیر نرخ بیکاری استان کاهش یافته که اگر بتوان صنایعی در مناطق محروم استان ایجاد کرد قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: لازم است برای تسهیلات واحدهای تولیدی کوچک در استان پروتکلی در نظر گرفته شود تا بتوان از محل تبصره ۱۸ استفاده شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/283452
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است