پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

تمرکز برای صادرات صنعت نساجی

تمرکز برای صادرات صنعت نساجی
  تاريخ:بيست و سوم مهر 1402 ساعت 14:29   |     کد : 283907   |     مشاهده: 285
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید کشورهای هدف نساجی را شناسایی کنیم و با امضای تفاهم‌نامه‌ها بر روی بازارهای هدف تمرکز و برنامه‌ریزی کنیم.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید کشورهای هدف نساجی را شناسایی کنیم و با امضای تفاهم‌نامه‌ها بر روی بازارهای هدف تمرکز و برنامه‌ریزی کنیم.
«عباس علی‌آبادی» روز یکشنبه در آیین گشایش سه نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و کیف و کفش، اظهار داشت: ۴۰ کشور برای صادرات صنعت نساجی به بنده معرفی شده است که بر روی آنها کار خواهیم کرد تا به فهرست کشورهای صادراتی در این صنعت اضافه شوند.
وی افزود: جایگاه ما در تجارت جهانی بسیار ضعیف است، ما در صادرات موفقیت زیادی نداشتیم باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم در این زمینه شاهد رشد خوبی هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز باید با توسعه صادرات در صنعت نساجی و پوشاک به کشورهای همسایه وارد شویم همچنین اگر توانستیم به اروپا صادر کنیم.
وی با اشاره به موانع توسعه در صنعت پوشاک گفت: مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در حوزه اختیارات و قانون از صنعتگران حمایت می‌کند.
علی‌آبادی بیان داشت: اولین مانع نوآوری و فناوری در تجهیزات و طراحی در صنعت پوشاک است، گاهی می‌بینیم یک لباس دوخت خوبی دارد؛ اما پارچه مناسبی ندارد یا طراحی خوبی ندارد باید بر روی فناوری و نوآوری کار کرد.
وی عنوان کرد: اول کیفیت تجهیزات و بهبود ماشین‌آلات ضروری است معاونت صنایع عمومی وزارت صمت در این باره برنامه‌ریزی می‌کند تا بتوانیم سهم تبصره ۱۸ و سایر منابع را افزایش دهیم. دوم بحث مدیریت و کنترل کیفیت است باید تولیدکنندگان و صنعتگران تلاش کنند تا بهترین کیفیت کالا را تحویل دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تشکیل خوشه تاکید کرد و گفت: پیشنهاد من این است که ما با یکدیگر یک خوشه تشکیل دهیم و کنار هم قرار بگیریم تا از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: ما مدیران باید از بزرگان این صنعت حمایت کنیم واحدهای کوچک نیاز است تا به واحدهای دیگر بپیوندند.
علی‌آبادی با اشاره به اینکه در صنعت پارچه تحولات مهمی رخ خواهد داد، گفت: باید در طراحی و نوع لباس آماده باشیم از این رو ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی در این زمینه ضروری است ما شاید در پوشاک عمومی نتوانیم رتبه خوبی به دست اوریم اما در پوشاک تخصصی می‌توان به موفقیت دست یافت.
آغاز به کار ۳ نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و چرم از امروز تا ۲۶ مهرماه
یازدهمین نمایشگاه پوشاک ایران، برای نخستین بار به صورت بین‌المللی با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت طراحی و تولیدی، از ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه ۸۴ شرکت‌کننده تولیدی حضور خواهند داشت.
شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین‌ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک را به مدت چهار روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
دهمین نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته؛ این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی، ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی با حضور ۱۶۰ شرکت داخلی و ۱۸۰ شرکت خارجی از ۱۱ کشور آلمان، ایتالیا، تایوان، ازبکستان، تاجیکستان، کره جنوبی، ترکیه، هند، ژاپن، اسپانیا و چین با هدف سرمایه گذاری، مبادلات تجاری و بازرگانی آغاز به کار کرد.

http://www.sanatnews.ir/News//283907
Share

برچسب ها :  وزیر صمت , صنعت نساجی
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است