يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

دلیل زندانی شدن فرماندار قزوین از زبان رئیس کل دادگستری

دلیل زندانی شدن فرماندار قزوین از زبان رئیس کل دادگستری
  تاريخ:اول آبان 1402 ساعت 13:58   |     کد : 284187   |     مشاهده: 192
ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری قزوین گفت: سرپرست فرمانداری قزوین با شکایت شاکی خصوصی و راهی زندان شده و پرونده نیز برای قبل از تصدی مسئولیت وی در فرمانداری بوده است.
علی شعبانی پیش از ظهر دوشنبه اول آبان در جمع خبرنگاران استان قزوین با اشاره به پرونده جواد اسلامی صدر، سرپرست فرمانداری قزوین، اظهار کرد: شاکی این پرونده خصوصی بوده و شکایت نیز برای پیش از حضور وی در مسئولیت فرمانداری بوده است.
وی با بیان اینکه یک بار در سال ۹۹ از وی شکایت شده بوده است، عنوان کرد: نامبرده در آن پرونده در شعبه ۱۰۷ دادگستری قزوین به اتهام نشر اکاذیب به پرداخت ۵ میلیون جریمه محکوم شده بود. در سال ۱۴۰۰ نیز در پرونده دیگری مجدد به اتهام نشر اکاذیب در شعبه ۱۰۸ به ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس محکوم شده بود اما در تجدید نظر این حکم به مدت ۲ سال تعلیق شد. در سال ۱۴۰۱ نیز مجدد به اتهام نشر اکاذیب و با شکایت شکات خصوصی و همچنین پلیس فتا در شعبه ۱۱۱ به ۱۰ میلیون جزای نقدی و مطالعه کتاب سواد رسانه‌ای و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.
رئیس کل دادگستری قزوین خاطرنشان کرد: بنا به قانون در صورتی که متهم در دوره تعلیق جرمی را مرتکب شود حکم قبلی رفع تعلیق خواهد شد و بر همین اساس مجدد حکم حبس در جریان افتاد. در همین راستا از ظرفیت ماده ۴۷۷ قانون نیز استفاده شد اما در نهایت با تأیید احکام قبلی قرار بود که حکم از یکم شهریور اجرا شود اما سرانجام این حکم از روز گذشته با حضور خود فرد در زندان مرکزی قزوین اجرا شد.

http://www.sanatnews.ir/News//284187
Share

برچسب ها :  قزوین , دادگستری
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است