پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

۵۱ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است

۵۱ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است
  تاريخ:سيزدهم آبان 1402 ساعت 09:30   |     کد : 284537   |     مشاهده: 260
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی که در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در کردستان بسر می‌برد، اعلام کرد که تا کنون بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور در قالب شهرهای جدید و شهرک‌های منفصل از محدوده شهری برای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن تامین شده است‌.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و شهرسازی که در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در کردستان بسر می‌برد، اعلام کرد که تا کنون بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور در قالب شهرهای جدید و شهرک‌های منفصل از محدوده شهری برای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن تامین شده است‌.
مهراد بذرپاش عصر جمعه در حاشیه آیین آغاز ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسکن شهری استان کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزون بر این، ۵۰۰ هزار قطعه زمین نیز تا پایان سال در سراسر کشور تامین خواهد شد و از حدود یک ماه پیش کار ساخت مسکن شتاب گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از تولید مسکن مرتبط با بانک‌ها است، افزود: بانک‌ها برای اجرای تعهدهای خود طبق سهمیه تعیین شده ضمانت داده‌اند و امیدواریم سال آینده هر هفته یا هرماه شاهد تحویل واحدهای مسکونی به مردم باشیم.
وی یادآور شد: در بخش روستایی شاهد رشد تولید مسکن هستیم و از هفت هزار واحد برنامه‌ریزی شده مسکن روستایی، پنج هزار واحد تحویل شده و ۲ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد که با احتساب واگذاری زمین‌ها در مجموع ۱۳ هزار واحد روستایی در دستور کار است و سال آینده این رقم افرایش خواهد یافت.
بذرپاش با اشاره به آثار اقتصادی رشد تولید و ساخت مسکن اظهار کرد: کاهش تورم و تحقق شعار سال، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود.
وی با بیان اینکه رونق تولید مسکن، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد، اظهار کرد: افزایش تولید و تامین مسکن، افزون بر آثار اقتصادی، آثار اجتماعی دو چندان به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه نخستین نیاز مردم است، شتاب بخشی به رشد عرضه آن، ضروری است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.
حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/284537
Share

برچسب ها :  نهضت ملی مسکن , زمین , هکتار
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است