پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

ایجاد ۱۴ واحد فرآوری طی دو سال اخیر در استان سمنان

ایجاد ۱۴ واحد فرآوری طی دو سال اخیر در استان سمنان
  تاريخ:پانزدهم آبان 1402 ساعت 11:53   |     کد : 284714   |     مشاهده: 266
به گزارش صنعت نیوز، استاندار و رئیس کارگروه توسعه صادرات استان سمنان از افزایش واحدهای فرآوری در این استانی صنعتی و معدنی خبر داد.
به گزارش صنعت نیوز، استاندار و رئیس کارگروه توسعه صادرات استان سمنان از افزایش واحدهای فرآوری در این استانی صنعتی و معدنی خبر داد.
سیدمحمدرضا هاشمی ۱۵آبان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در دو سال اخیر ۱۴ معدن در این استان به فرآوری رسیده که باعث تولید رونق اقتصادی استان شده است.
وی با اشاره به تنوع موادمعدنی در استان و اهمیت فراوری موادمعدنی تصریح کرد: باید خام‌فروشی موادمعدنی تا حد امکان کاهش بیابد.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان با برخورداری از بیش از ۶۰۰ معدن فعال از ظرفیت های معدنی بسیار بالایی در کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: توسعه واحدهای فرآوری در حوزه معدنی می تواند به افزایش صادرات در استان کمک شایانی کند.
وی بر لزوم توجه بیشتر به رشد تولید در استان تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان استان صنعتی، معدنی، کشاورزی و..است، از این رو لازم است محصولات تولیدی استان جهت رشد تولید و اقتصاد استان به نام استان سمنان به ثبت برسد.
هاشمی از حمایت تسهیلاتی دولت از واحدهای صنعتی و معدنی در استان خبر داد و افزود: در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و جزو استانهای برتر کشور بوده ایم.
وی به نقش مهم معرفی محصولات تولیدی و بازاریابی برای آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت برپایی نمایشگاه ها باید زیر ساخت های لازم برای برپایی محل نمایشگاه های استان فراهم شود.
یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در همین راستا اعلام کرد: ۲۸۲ قلم کالا توسط ۱۱۶ واحد تولیدی و صنعتی استان از گمرکات استان سمنان به ۳۸ کشور جهان صادر شده است.
وی افزود: طی هفت ماه گذشته بیش از ۱۹۴ هزار تن کالا به ارزش حدود ۸۲ میلیون دلار کالا از استان سمنان صادر شده است که از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: بیش از نیمی از کالاهای صادراتی استان ، شامل محصولات صنعتی و معدنی می باشد که ۲۳ درصد کالاهای صنعتی ، ۳۲ درصد محصولات ساختمانی و معدنی ، ۴۳ درصد محصولات پتروشیمی و ۲ درصد کشاورزی و دامی است.
وی اضافه کرد: در بخش واردات، در هفت ماهه امسال ، بیش از ۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار به گمرکات استان وارد شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/284714
Share

برچسب ها :  سمنان , استان
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است