پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

پیگرد قضایی در انتظار پزشکانی که از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند

پیگرد قضایی در انتظار پزشکانی که از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند
  تاريخ:بيست و يکم آبان 1402 ساعت 09:17   |     کد : 284924   |     مشاهده: 123
ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پیگرد قضایی برای پزشکانی خبر داد که به جای استفاده از کارتخوان، از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند.
حمیدرضا کریمی ۲۱ آبان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلفات برخی مشاغل خصوصا پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعین، اظهار کرد: براساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده ایم، برخی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی مانند پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه های تشخیص طبی و... مراجعین را وادار به پرداخت وجه نقد می کنند.
وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می کنند.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار برخلاف قانون و اخلاق و وسیله‌ای برای فرارمالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آنها می شود. همچنین این رفتار جرم محسوب شده و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستورکار قرار داده، گفت: در این راستا طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی نظارت کند.
کریمی اعلام کرد: هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آنها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.
وی یادآور شد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه‌ مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع آوری و نتیجه را به صورت مستمر جهت اقدام قانونی به این مرجع اعلام کند.

http://www.sanatnews.ir/News//284924
Share

برچسب ها :  پزشکان , مالیات
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است