پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

معاون وزیر صمت: مشکلات گمرکی فعالان اقتصادی به حداقل رسیده است

معاون وزیر صمت: مشکلات گمرکی فعالان اقتصادی به حداقل رسیده است
  تاريخ:اول آذر 1402 ساعت 09:13   |     کد : 285275   |     مشاهده: 268
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل و مشکلاتی که هفته‌های اخیر در حوزه‌های گمرکی و ارزی وجود داشت به حداقل ممکن رسیده و در ماه‌های آینده اخبار خوبی در تامین منابع ارزی فعالان اقتصادی مخابره می‌شود.
به گزارش صنعت نیوز، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مسائل و مشکلاتی که هفته‌های اخیر در حوزه‌های گمرکی و ارزی وجود داشت به حداقل ممکن رسیده و در ماه‌های آینده اخبار خوبی در تامین منابع ارزی فعالان اقتصادی مخابره می‌شود.
محمدمهدی برادران شامگاه سه شنبه در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت استان مرکزی افزود: عزم وزارت صمت در پیشبرد اهداف صنعتی و امید بخشی به تولید داخلی است، ما در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه داریم و هر چه به جلوتر پیش می‌رویم علاوه بر اینکه سهم تولیدات داخلی را در بازار صادراتی به خود اختصاص می‌دهیم. تلاش بر این است محصولات از لحاظ استفاده از مواد اولیه داخلی سهم بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۲ واحد صنعتی در حوزه معاونت صنایع عمومی وزارت صمت احیا و متناسب با هر صنعتی مواد اولیه احصا شده و عمق تولید محاسبه شده و برای آن برنامه داخلی سازی را دنبال می‌کنیم.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: انتظار داریم سایر دستگاه‌ها که از منابع دولتی پروژه‌های بزرگ را دنبال می‌کنند توجه داشته باشند اگر امروز صنایع ما نسبت به سال‌های گذشته به بلوغ بیشتری رسیده و افتخارات بیشتری کسب کرده در نتیجه پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کاربردی است و این روند باید در تمامی نهادهای مسئول جاری باشد.
برادران بیان کرد: در برخی وزارتخانه‌ها برنامه‌هایی که در ۳۰ تا ۴۰ سال قبل تدوین شده اجرایی می‌شود و هنوز مدیر دولتی جرات تغییر آن را ندارد و این مهم به رشد تولید و صنعت کشور ضربه وارد می‌کند.
وی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های صاحب‌نام در حوزه صنعت است و از ظرفیت‌های برجسته‌ای برخوردار است که بهره‌گیری از آن می‌تواند روند رو به رشد توسعه صنعتی کشور را شتاب دهد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: دغدغه‌هایی در خصوص نمایشگاه صنعت در سال قبل وجود داشت که با تغییرات انجام شده، این نمایشگاه از کیفیت بسیاری برخوردار است.
برادران گفت: با توجه به آوازه صنعتی استان مرکزی، نمایشگاه اراک باید متفاوت از نمایشگاه سایر استان‌ها برگزار شود چراکه اینجا قطب صنعت است و جامعه ما در شهر اراک و استان مرکزی یک جامعه صنعتی است و مردم استان مرکزی به عنوان تفریح از صنایع بازدید انجام می‌دهند و همراه صنایع هستند.
برادران خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایشگاه صنعت در سال‌های بعد با رشد بیشتر و با عمق داخلی سازی کشور و پیچیده بودن در حوزه محصولات با فناوری بالا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شود و برگزاری نشست‌های جمعی دانش افزایی و انتقال تجربه را نیز در طول نمایشگاه شاهد باشیم.
پیجیده‌ترین محصولات صنعتی در کشور مشابه‌سازی می‌شود
معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران نیز گفت: شرایط صنعتی کشور به جایگاهی رسیده که می‌توانیم ادعا داشته باشیم که پیجیده‌ترین محصولات صنعتی جهان را می توانیم مشابه سازی، تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کنیم.
برادران افزود: در بسیاری از حوزه‌های صنعتی کشور این ظرفیت وجود دارد تا محصولاتی را از صفر تا ۱۰۰ تولید و روانه بازارهای بین‌المللی کنیم.
وی ادامه داد: یکی از محورهای این نمایشگاه توجه به عمق تولید در کنار رشد تولید است تا بتوانیم کیفی سازی تولید را از لحاظ کاهش وابستگی به مواد اولیه به حداقل برسانیم.
مصوبات ستادهای تسهیل استانی لازم‌الاجرا است
معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: یکی از مسائل مهم استانی در جهت حمایت از تولید توجه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اجرای دقیق مصوبات این ستاد توسط نهادهای متولی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
برادران اظهار کرد: در صورتی که مدیری نسبت به مصوبات ستاد تسهیل بی توجه باشد و یا برای پیشبرد امور مسیر خود را ادامه بدهد در مقام ترک فعل قرار گرفته و دستگاه قضا با آن مدیر برخورد قانونی می‌کند.
وی بیان کرد: روز گذشته موضوع هزینه‌ای که سازمان تامین اجتماعی از واردات ماشین آلات و عوامل تولید مطالبه می‌کرد در شورای عالی کار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و قول مساعد داده شد که این مطالبه وجه حذف شود.
شانزدهمین نمایشگاه صنعت استان مرکزی تا سوم آذرماه دایر است.

http://www.sanatnews.ir/News//285275
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است