سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

توسعه محصولات دانش بنیان در صنعت پتروشیمی

توسعه محصولات دانش بنیان در صنعت پتروشیمی
  تاريخ:دوازدهم آذر 1402 ساعت 15:21   |     کد : 285697   |     مشاهده: 318
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: تمرکز بر اقتصاد مقاومتی متکی بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های تحول آفرین، ضامن عبور کشور از اقتصاد شکننده و وابسته است.
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: تمرکز بر اقتصاد مقاومتی متکی بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های تحول آفرین، ضامن عبور کشور از اقتصاد شکننده و وابسته است.
علی عسکری در آیین افتتاحیه رویداد پتروفن با بیان اینکه تحریم‌ها موجب افزایش خودباوری شد و ایران به لطف مردم غیور و با همتش، نخبگان و نیروهای باهویت و مستحکمش در تحریم تبدیل به فولاد آبدیده شد، اظهار کرد: نگاه صادرات محور از ضرورت‌های زمانه ماست، اقتصاد ما بایستی قوی و درون‌زا باشد اما نباید کشوری درون‌گرا باشیم و باید برای فتح بازارهای جهانی تلاش کنیم، وقتی چنین عزمی شکل بگیرد شاهد روحیه جهادی و حماسی در صنعت خواهیم بود.
عسکری، ورود به بازارهای جهانی را موجب تقویت قابل توجه تولید و اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: کلید پیشرفت ما در این حوزه افزایش اعتماد به شرکت‌های دانش بنیان و توسعه محصولات دانش بنیان در صنعت و به ویژه صنعت پتروشیمی است. ما باید برای استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت، تلاش بسیار بیشتری کنیم و به جایگاه امروز قانع نباشیم.
طبق اعلام وزارت نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، راه عبور از اقتصاد شکننده و وابسته را تمرکز بر اقتصاد مقاومتی متکی بر اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های تحول آفرین و برتری‌ساز در کشور عنوان و بر لزوم اصلاح نگاه سیستم اداری کشور به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.
علی عسکری با اشاره به جایگاه مهم شرکت‌های دانش‌بنیان در راهبردهای ترسیم شده برای هلدینگ‌خلیج فارس، طراحی پارک‌های فناوری پتروشیمی در راستای رویکرد شکل‌گیری زنجیره ارزش، توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری از طریق نفوذ فناوری و نوآوری در شرکت های بزرگ و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حل معضلات صنعت پتروشیمی و کشور را از جمله راهبردهای عملیاتی این هلدینگ عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اهمیت و جایگاه رگولاتوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت این سه رگولاتور در رویداد پتروفن، شاهد گسترش جایگاه دانش‌بنیان‌ها در صنعت پتروشیمی باشیم.
رشد ۲۰۰ درصدی استقبال شرکت‌های دانش بنیان از رویداد پتروفن ۱۴۰۲
دبیر رویداد ‌پتروفن ۱۴۰۲ با از سه برابر شدن نیازهای اعلامی شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های پتروشیمی در رویداد پتروفن امسال خبر داد و گفت: در حالی‌که سال گذشته صد شرکت دانش بنیان در رویداد پتروفن شرکت کردند، امسال بیش از سیصد شرکت دانش بنیان در این رویداد مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ نیاز را از سوی شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های دانش بنیان اعلام کردیم که این رقم امسال تقریبا سه برابر شده و ۲۳۰ نیاز در این رویداد به شرکت‌های دانش بنیان اعلام و ارائه می‌شود، گفت: امسال با مشارکت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت در شورای سیاستگذاری، شاهد حضور نهادها و شرکت‌های بزرگ دیگر در این رویداد هستیم. امسال افزون بر ۱۹ شرکت زیرمجموعه هلدینگ، ۱۳ شرکت پتروشیمی نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند.
وی به دوجهت‌گیری اساسی ارائه معکوس نیازهای فناورانه و تقدیر از شرکت‌های پتروشیمی فعال در این مسیر در این رویداد اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند برای حضور در رویداد امسال نسبت به پارسال سه برابر شده و از ۱۰۰ شرکت به بیش از ۳۰۰ شرکت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲ تأکید کرد: ۴۸ درصد از تفاهم‌های انجام شده بین شرکت‌ها در نخستین دوره رویداد پتروفن به قرارداد منتج شده و مابقی نیز در حال مذاکره است.
رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

http://www.sanatnews.ir/News//285697
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است