شنبه 15 ارديبهشت 1403

اطلس جامع گردشگری خوراک رونمایی شد

اطلس جامع گردشگری خوراک رونمایی شد
  تاريخ:بيست و هشتم آذر 1402 ساعت 09:41   |     کد : 285982   |     مشاهده: 178
به گزارش صنعت نیوز، اطلس جامع گردشگری خوراک با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.
به گزارش صنعت نیوز، اطلس جامع گردشگری خوراک با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.
در این مراسم که عصر دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، اطلس جامع خوراک ایران برای نخستین بار و در آستانه شب یلدا رونمایی شد.
علیرضا ایزدی مدیرکل دفتر ثبت آثار در این مراسم در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا، گفت: به مناسبت شب یلدا آیین گرامی‌داشت اولین سال ثبت جهانی یلدا برگزار می‌شود و در آستانه شب یلدا و با هدف معرفی فرهنگ غذایی و خوراک مردم مناطق مختلف کشور، اطلس جامع گردشگری خوراک ایران امروز رونمایی می‌شود.
او اضافه کرد: مراسم گرامی‌داشت اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا به همت معاونت میراث‌فرهنگی، معاونت گردشگری و فدراسیون گردشگری خوراک برگزار می‌شود.
ایزدی ادامه داد: خوشبختانه در آستانه شب یلدا شاهد رونمایی از اطلس جامع گردشگری خوراک ایران هستیم که این اطلس با هدف معرفی بهتر و صیانت بهتر از مواریث ناملموس، گردآوری و تدوین شده است.
برگزاری ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک
سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این مراسم گفت: با هدف معرفی هرچه بهتر گردشگری خوراک، میزهای مختلف با موضوع خوراک در استان‌های مختلف راه‌انداری شده است.
او افزود: بیش از ۳۰۰ رویداد گردشگری خوراک در دو سال گذشته برگزار شد که بخشی از آن‌ها رویدادهایی بود که با همکاری کشورهای مختلف برگزار شده است.
فاطمی ادامه داد: بانک اطلاعاتی جامع در فدراسیون خوراک ایران تهیه و تدوین شده است. ضمن این که تیم ملی آشپزی را تشکیل دادیم که برای اولین بار است و پیش از این در کشور وجود نداشت. این تیم در اولین حضور خود در ارمنستان موفق به کسب مدال طلا شد.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی خاطرنشان کرد: ۵۷ رویداد با موضوع یلدا امسال به صورت رسمی و به همت ادارات کل میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/285982
Share

برچسب ها :  گردشگری , اطلس , جامع
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است