شنبه 15 ارديبهشت 1403

زنگ خطر کمبود متخصص طب اورژانس

زنگ خطر کمبود متخصص طب اورژانس
  تاريخ:سيزدهم دی 1402 ساعت 10:50   |     کد : 286340   |     مشاهده: 174
به گزارش صنعت نیوز، رئیس انجمن طب اورژانس ایران، نسبت به کمبود متخصص طب اورژانس در کشور هشدار داد و گفت: سختی کار در اورژانس بیمارستان‌ها، باعث شده تمایل و اقبال به این رشته تخصصی بسیار کم شود و از حدود سه سال قبل، شاهد سیر نزولی متقاضی ورود به رشته طب اورژانس هستیم.
به گزارش صنعت نیوز، رئیس انجمن طب اورژانس ایران، نسبت به کمبود متخصص طب اورژانس در کشور هشدار داد و گفت: سختی کار در اورژانس بیمارستان‌ها، باعث شده تمایل و اقبال به این رشته تخصصی بسیار کم شود و از حدود سه سال قبل، شاهد سیر نزولی متقاضی ورود به رشته طب اورژانس هستیم.
نادر توکلی روز سه شنبه در افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: در یک دوره‌ای ۲۰۰ فارغ التحصیل طب اورژانس داشتیم که حالا به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است و این موضوع، زنگ خطری برای وزارت بهداشت محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به مراجعه‌های زیاد به اورژانس بیمارستان‌ها، شاهد شلوغی‌های غیر قابل پیش‌بینی هستیم که می‌تواند ارائه خدمات به بیماران را دچار مشکل کند.
توکلی با بیان اینکه عمده مراجعات به اورژانس بیمارستان‌های دولتی است، افزود: حجم زیادی از این مراجعه‌ها، نیاز به اقدامات اورژانسی ندارد و اغلب بیماران سرپایی هستند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: میزان مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها در فصول مختلف، تغییر می‌کند؛ به طوری که در فصل سرما شاهد افزایش بیماران دچار بیماری‌های تنفسی هستیم.
رئیس انجمن طب اورژانس ایران، با اشاره به اینکه متخصصان طب اورژانس ۲۴ ساعته و ایام تعطیل آماده خدمت هستند، گفت: متخصصان طب اورژانس با استرس و فشار زیاد و در ادامه با فرسودگی زودرس شغلی مواجه هستند.
جامعه پزشکی بیشترین مالیات را می‌پردازند
رئیس سازمان نظام پزشکی نیز در این همایش گفت: بیشترین پرداخت مالیات را جامعه پزشکی دارد و 2 برابر سایر اقشار مالیات پرداخت می‌کند؛ به‌طوری که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وصول مالیاتی از جامعه پزشکی بوده است.
کمتر از ۱۰ درصد پزشکان زیر میزی می‌گیرند
محمد رئیس‌زاده با اشاره به موضوع دریافت زیر میزی اظهار داشت: فقط کمتر از ۱۰ درصد جامعه پزشکی می‌توانند مشمول زیر میزی شوند، پزشکان در مطب‌ها و بیهوشی ارتباطی با بیمار و همراه وی ندارند و این موضوع شامل جراحان می‌شود و کمتر از ۲۰ درصد آنها چنین رفتارهایی دارند.
وی اظهار داشت: در حالیکه این موضوع را چنان دامن می‌زنند که همه جامعه پزشکی بیش از ۱۶۰ هزار نفر زیر میزی می‌گیرند.
رئیس‌زاده تصریح کرد: در بعضی جاها دست مافیایی و پشت صحنه است که مردم و جامعه پزشکی را رو در روی هم قرار می دهند؛ در حالیکه کمتر از ۱۵ درصد منابع کشور برای جامعه پزشکی است.
رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: پنج سال است میانگین تعرفه‌های پزشکی کمتر از ۵۰ درصد رشد تورم است و اگر می‌خواهیم مسیر پر افتخار ادامه یابد، مسئولان باید نقش تولیت در حوزه بهداشت و درمان صیانت کنند. جامعه پزشکی در سایه رعایت قانون به رشد خود ادامه می‌دهد و آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/286340
Share

برچسب ها :  اورژانس , متخصص , زنگ خطر
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است