پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

خطر کسری بودجه در کمین دانشگاه‌های انگلیس

خطر کسری بودجه در کمین دانشگاه‌های انگلیس
  تاريخ:بيست و پنجم دی 1402 ساعت 11:12   |     کد : 286657   |     مشاهده: 133
تعدادی از دانشگاه‌های انگلیس به دلیل کاهش زیاد تعداد دانشجویان بین‌المللی پس از سیاست‌های سختگیرانه دولت ریشی سوناک، در معرض کسری بودجه قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، ویوین استرن، مدیر اجرایی دانشگاه‌های انگلیس که بیش از ۱۴۰ دانشگاه را نمایندگی می‌کند، ضمن بیان این هشدار، گفت: این بخش به دلیل سیاست‌های مهاجرتی که دانشجویان بین‌المللی را از ورود به انگلیس برای تحصیل باز می‌دارد، با چشم‌انداز نامناسبی رو به رو شده است. درخواست استرن زمانی مطرح شد که برخی از دانشگاه‌های برتر از جمله یورک، مجبور شده‌اند برای حفظ دانشجویان خارجی خود، برخی شرایط و مقررات را آسان‌تر کنند.
با توجه به شهریه داخلی ۹۲۰۰ پوندی در دهه گذشته، دانشگاه‌های انگلیس به میزان بسیار زیادی به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا متکی بوده است، به طوری که هزینه‌های دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در حال حاضر نزدیک به ۲۰ درصد از درآمد این بخش را تشکیل می‌دهد. در این میان، دانشگاه‌ها به‌طور خصوصی هشدار داده‌اند که به دنبال یک سری سیاست‌های سختگیرانه دولت در سال جاری، تعداد ثبت‌نام‌ها به شدت کاهش یافته و همچنین نشانه‌هایی از کاهش بیش از یک سوم ثبت‌نام از کشورهای کلیدی همچون نیجریه و هند وجود دارد.
یکی از مقامات ارشد دانشگاهی در انگلیس به فایننشال تایمز گفت که تعداد دانشجویان بین‌المللی که در ژانویه ۲۰۲۴ ثبت‌نام کرده‌اند، بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده و همین مساله ترس و نگرانی زیادی در جامعه دانشگاهی انگلیس به وجود آورده است.
در ابتدای سال جدید میلادی سوناک تغییراتی را در سیاست‌های دولت انجام داد که از جمله آن جلوگیری از آوردن اعضای خانواده دانشجویان فارغ التحصیل به انگلیس است. دولت همچنین در ماه دسامبر اعلام کرد که در حال بازنگری به اصطلاح «مسیر فارغ التحصیلی» است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا دو سال پس از فارغ التحصیلی در انگلیس کار کنند.
در همین حال، داده‌های رسمی نشان می‌دهد پرداخت سپرده از سوی دانشجویان بین‌المللی نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است. بر همین اساس تحلیلگران عقیده دارند که ترکیبی از دلایل مختلف همچون کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی، مسدود شدن شهریه‌های تحصیلی، افزایش صورت‌حساب‌ دستمزد کارکنان و کاهش تعداد دانشجویان انگلیسی، این بخش را با طوفانی جدی رو به رو می‌کند.
در این میان، شرکت PwC که در تجزیه و تحلیل آمارها و داده‌ها تخصص دارد، پس از بررسی بازدهی مالی ۷۰ دانشگاه در انگلیس و ایرلند در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام کرد که این دانشگاه‌ها در سال جاری تحصیلی با کسری حدود ۴۰ درصدی رو به رو می‌شوند. با این حال، پل کت، یکی از مقامات ارشد سابق وزارت آموزش انگلیس گفت که با توجه به اجرای سیاست‌های سختگیرانه، این اعداد بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. تجزیه و تحلیل این شرکت نشان داد که اگر رشد دانشجویان بین‌المللی در سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ راکد بماند، کسری مالی دانشگاه‌ها از ۱۹ درصد به ۲۷ درصد افزایش می‌یابد.
در بخشی از گزارش این شرکت آمده است که اثرات کاهش ثبت نام‌های بین‌المللی می‌تواند با شوک‌های منفی دیگری همچون افزایش هزینه‌ها یا کاهش تعداد دانشجویان داخلی نیز همراه شود. این سازمان همچنین هشدار داد که فشار مالی فزاینده می‌تواند دانشگاه‌ها را مجبور به کاهش و یا به تاخیر انداختن سرمایه‌گذاری کند و در نتیجه کیفیت آموزشی نیز کمتر شود.

http://www.sanatnews.ir/News//286657
Share

برچسب ها :  دانشگاه , انگلیس
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است