سه شنبه 11 ارديبهشت 1403

به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم گازرسانی شده است

به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم گازرسانی شده است
  تاريخ:يازدهم بهمن 1402 ساعت 09:20   |     کد : 287008   |     مشاهده: 70
به گزارش صنعت نیوز، ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم گازرسانی شده و ۸۳۶ هزار انشعاب جدید و ۱.۵ میلیون مشترک جدید گاز در دولت سیزدهم از گاز بهره‌مند شده‌اند و مجموع مشترکان گاز به ۲۷.۵ میلیون مشترک رسید.
به گزارش صنعت نیوز، ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم گازرسانی شده و ۸۳۶ هزار انشعاب جدید و ۱.۵ میلیون مشترک جدید گاز در دولت سیزدهم از گاز بهره‌مند شده‌اند و مجموع مشترکان گاز به ۲۷.۵ میلیون مشترک رسید.
مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت دهه فجر به تشریح دستاوردهای صنعت گاز در دوران پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی، خودباوری و اتکا به توان داخلی است. در دوران قبل از انقلاب، صنعت نفت و گاز ایران توسط مستشاران خارجی اداره می‌شد و متخصصان ایرانی نقش کمرنگی داشتند اما پس از پیروزی انقلاب، علی‌رغم تحریم‌ها این صنعت رشد چشمگیری داشته است.
معاون وزیر نفت افزود: همه فناوری‌هایی که هم‌اکنون در صنعت نفت و گاز در دسترس است مربوط به دوران پس از انقلاب بوده و منجر شده به پیشگامی صنعت نفت در اقتصاد ایران.
چگینی با اشاره به حوزه گسترده صنعت نفت از بالادست تا پایین‌دست، افزود: این زنجیره نفت و گاز در دوران پس از انقلاب توسعه یافته و اکنون رتبه صنعت نفت ایران در جهان کاملاً برجسته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با مقایسه دستاوردهای صنعت گاز نسبت به قبل از انقلاب گفت: پیش از انقلاب فقط ۲ هزار کیلومتر خطوط پرفشار انتقال گاز داشتیم که اکنون به بیش از ۳۹ هزار کیلومتر رسیده است. شبکه گازرسانی شهری و روستایی قبل از انقلاب ۲۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون به ۴۶۰ هزار کیلومتر رسیده است.
پیش از انقلاب فقط ۳ روستا به خط گاز متصل بودند که اکنون به ۳۹۷۰۰ روستا رسیده که ۸۶ درصد کل روستاهای کشور است. تعداد مشترکان شهری که دارای خطوط گاز بودند اکنون به ۹۸.۵ درصد رسیده است. تعداد شهرها هم از ۹ شهر به بیش از ۱۲۰۰ شهر رسیده است. یعنی به طور متوسط ۹۵ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور از گاز بهره‌مند شده‌اند. عمده صنایع عمده و نیروگاه‌های کشور هم در دوران پس از انقلاب از سوخت گاز بهره‌مند شده‌اند و گاز، نقش محوری در تولید برق هم داشته است.
چگینی درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گاز بیان کرد:‌ ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر در دولت سیزدهم گازرسانی شده است. ۸۳۶ هزار انشعاب جدید و ۱.۵ میلیون مشترک جدید گاز در دولت سیزدهم از گاز بهره‌مند شده‌اند و مجموع مشترکان گاز به ۲۷.۵ میلیون مشترک رسید.
وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۴۷۲ کیلومتر خطوط جدید انتقال گاز احداث شده و به ۱۶ نیروگاه جدید و بیش از ۳ هزار صنعت عمده هم گازرسانی کرده‌ایم. ۴۶ هزار کیلومتر توسعه شبکه شهری و روستایی گازی داشته‌ایم. بیش از ۱۰ هزار روستا و ۱۳ شهر و بیش از ۲ هزار واحد صنعت در دهه فجر امسال به شبکه گاز متصل می‌شوند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/287008
Share

برچسب ها :  گازرسانی , روستا , شهر
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است