چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

ایکس‌ویژن رسماً تولید شارژر خودروهای برقی را آغاز کرد

ایکس‌ویژن رسماً تولید شارژر خودروهای برقی را آغاز کرد
  تاريخ:يازدهم بهمن 1402 ساعت 14:13   |     کد : 287042   |     مشاهده: 209
مدیرعامل شرکت انرژی های سبز مادیران با بیان اینکه شارژرهای مادیران با برند "ایکس ویژن" تولید می شوند، عنوان کرد: این شارژرها در حال حاضر قابل سفارش و خریدبوده و از سال آینده نیز در دو نوع شارژر معمولی(AC) و شارژرهای سریع (DC) تولید خواهند شد.
به گزارش صنعت نیوز ، رادین پیمان فر با اشاره به اینکه خودرو‌های برقی مشتمل بر (BEV، PHEV) است که فروش آن‌ها در دنیا در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰، ۵ میلیون و بر اساس آمار اولیه در سال ۲۰۲۳ در حدود ۱۴ میلیون دستگاه بوده است، اظهار داشت: کل ناوگان خودرو‌های برقی در سال ۲۰۲۳ به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده و این آمار در سال ۲۰۳۰ بر اساس پیش بینی‌ها بین ۲۴۰ الی ۲۵۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به رشد حدود ۶۰ درصدی ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در دنیا، افزود: تعداد ایستگاه‌های عمومی شارژ خودرو برقی نیز از ۱، ۷ میلیون در سال ۲۰۲۱ به ۲، ۸ میلیون در سال ۲۰۲۲ رسیده است که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و طبق پیش بینی‌ها تعداد ایستگاه‌های شارژ برق در سال ۲۰۳۰ به نزدیک ۱۳ میلیون خواهد رسید که از این تعداد ۴، ۷ میلیون ایستگاه شارژ سریع و ۸، ۲ میلیون ایستگاه شارژ آهسته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های سبز مادیران در ادامه تأکید کرد: علیرغم اینکه چندین سال از آغاز صنعت خودرو برقی در دنیا می‌گذرد، اما متاسفانه طی این سال‌ها اقدام جدی برای توسعه خودرو‌های الکتریکی در ایران انجام نشده بود که خوشبختانه با حضور وزیر جدید صمت، برقی سازی ناوگان عمومی به شدت مورد توجه قرار گرفته و این تصمیم با توجه به نقش خودرو‌های برقی در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت‌های فسیلی، اتفاقی میمون و مبارک خواهد بود.

پیمان فر با اشاره به اقدامات شرکت مادیران در حوزه برقی سازی، تصریح کرد: مادیران یک هلدینگ با هفت شرکت زیرمجموعه است. شرکت صنایع الکترونیک مادیران با تمرکز بر تولید لوازم الکترونیکی مثل تلویزیون و مانیتور و با خط تولید دیجیتال و رباتیک برد‌های الکترونیکی، شرکت صنایع خانگی مادیران با راه اندازی خطوط تولید یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی شرکت صنایع پلاستیک مادیران با کارخانه عظیم تزریق پلاستیک و تولید قطعات پلاستیکی، شرکت خدمات پس از فروش محصولات مادیران و در نهایت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران از زیرمجموعه‌های هلدینگ مادیران هستند که هر یک از آن‌ها بخش‌هایی از شارژر خودرو‌های برقی را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: هلدینگ مادیران با در اختیار داشتن زیرساخت ها، شبکه خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور و با بیش از ۷۰۰ مرکز خدمات رسانی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تکنسین قادر به نصب، راه اندازی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب به دارندگان شارژر خودرو‌های برقی است.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های سبز مادیران با بیان اینکه شارژر‌های مادیران با برند "ایکس ویژن" تولید می‌شوند، عنوان کرد: این شارژر‌ها در حال حاضر قابل سفارش و خریدبوده و از سال آینده نیز در دو نوع شارژر معمولی (AC) و شارژر‌های سریع (DC) تولید خواهند شد که توان خروجی آن‌ها از ۳ تا ۱۸۰ کیلو وات متغیر است.

پیمان فر که سابقه دو دهه مدیریت در صنعت خودرو کشور را در کارنامه کاری خود دارد، هدف اصلی مادیران را تولید شارژر خودرو‌های برقی سواری می‌داند و می‌گوید: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده امکان تولید شارژر‌های مورد نیاز ناوگان خودرو‌های سنگین و اتوبوس‌ها نیز وجود خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه فروش و سهولت در تامین شارژر‌های برق بیان کرد: فروش این شارژر‌ها در حال حاضر به صورت آنلاین از طریق سایت مادیران امکان پذیر است و به زودی قابلیت فروش در بیش از ۷۰ فروشگاه زنجیره‌ای مادیران در سراسر کشور را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های سبز مادیران در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای نصب شارژر‌های برق در اماکن عمومی دارید، گفت: مادیران عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش دستگاه‌های شارژ برق بوده و برای استفاده از آن اپلیکیشن اختصاصی راه اندازی کرده است. بر این اساس اماکن عمومی می‌توانند با خرید این دستگاه‌ها از خدمات نصب، راه اندازی و اپلیکیشن شارژ خودرو‌های برقی مادیران استفاده کنند.

پیمان فر در خصوص هدف گذاری مادیران برای داخلی سازی دستگاه‌های شارژ خودرو برقی بیان کرد: پیش بینی ما این است که حداقل ۳۰ درصد از قطعات شارژر‌ها در سال آینده ساخت داخل شوند که قاعدتا موجب کاهش ارزبری شده و قیمت محصولات ما را رقابتی‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت انرژی‌های سبز مادیران با اشاره به شرایط اقساطی فروش شارژر‌های برقی مادیران خاطرنشان کرد: شرایط فروش اقساط به خصوص برای دارندگان خودرو‌های برقی و ارگان‌های بزرگ قابل مذاکره است همان طور که این امکان برای سایر محصولات "ایکس ویژن"نیز وجود دارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/287042
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است