پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

بهره‌برداری از ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی

بهره‌برداری از ۱۵۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی
  تاريخ:هفدهم بهمن 1402 ساعت 12:00   |     کد : 287205   |     مشاهده: 163
به گزارش صنعت نیوز، در ششمین روز از دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پروژه‌های فرودگاهی به ارزش یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش صنعت نیوز، در ششمین روز از دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پروژه‌های فرودگاهی به ارزش یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
در مراسمی که به همین مناسبت با حضور "مهرداد بذرپاش" وزیر راه و شهرسازی و "محمد محمدی‌بخش" رییس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، از نخستین سیمیلاتور سه‌بعدی برج مراقبت پرواز ۱۰۰ درصد ایرانی، نخستین مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره صنعت هوانوردی با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، سیستم اعلان و اطفای حریق پارکینگ عمومی ترمینال یک و ۲، سه فاز نخست بهسازی سقف سالن عمومی ترمینال چهار، ساماندهی غرف تجاری و دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه، بهسازی ایستگاه برج دیدبانی و سامانه ارتباطی اداره ایمنی و آتش‌نشانی و همچنین ایمن سازی و بهسازی دیتاسنتر و مرکز مخابرات فرودگاه بهره‌برداری شد.
جمع اعتبار صرف شده برای این پروژه‌ها یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.
لزوم توجه به سرمایه اجتماعی در حمل و نقل هوایی
در این مراسم "کمال هادیانفر" معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر لزوم توجه سرمایه اجتماعی در حمل و نقل هوایی تاکید کرد و گفت: کلیدواژه توسعه کشور، صنعت هوایی است و باید پیش‌بینی‌پذیری را در این صنعت از زمان درخواست بلیت و صندلی از سوی مردم و ارائه خدمات بهبود دهیم، زیرا در این حوزه ضعف‌هایی داریم.
وی خاطرنشان کرد: هر گام مثبتی که در این صنعت برداریم، به سرمایه اجتماعی کشور افزوده می‌شود.
"رضا نخجوانی" مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز گفت: امروز سه فقره پروژه نرم افزاری که با تلاش و کوشش متخصصان داخلی به ثمر رسیده، به بهره‌برداری می رسد.
وی بیان‌داشت: یکی از آنها نرم افزار کنترلرهای مراقبت پرواز است که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
نخجوانی ادامه داد: همچنین ۲ فقره نرم‌افزار مرتبط به سامانه کنترل فضای کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
حوزه هوایی، نماد خوداتکایی به جوانان کشور
"محمد محمدی بخش" رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مراسم اظهارداشت: تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی، بیشترین اثر خود را در حوزه هوایی داشته است، به طوری که در شهریور و مهر ۱۴۰۰ عنوان می‌شد که این صنعت زمینگیر می‌شود.
وی گفت: اما متخصصان داخلی اجازه ندادند و بدون کوچکترین خدشه‌ای، خدمات در این حوزه تداوم یافت.
محمدی‌بخش تصریح کرد: امروز در اوج اقتدار این ماموریت‌ها با امنیت و ایمنی کامل انجام می‌شود.
وی ادامه‌داد: امروز حوزه هوایی نماد خوداتکایی به دانش و توان جوانان این مرز و بوم است.
امروز همچنین بیش از یک‌هزار میلیارد تومان پروژه‌های بهسازی فرودگاهی در فرودگاه‌های سرتاسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

http://www.sanatnews.ir/News/1/287205
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است