چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

وزیر صمت: خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است

وزیر صمت: خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است
  تاريخ:بيست و پنجم بهمن 1402 ساعت 09:24   |     کد : 287353   |     مشاهده: 186
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تولید خودرو با سوخت‌های متنوع، بهترین راهکار در شرایط کنونی است.
به گزارش صنعت نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تولید خودرو با سوخت‌های متنوع، بهترین راهکار در شرایط کنونی است.
«عباس علی‌آبادی» در همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت با بیان اینکه تکنولوژی‌ها در حال پیشرفت هستند، گفت: دوره‌های فن‌آوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم. هر تلاشی که در فناوری انجام می شود، گامی برای فناوری بعدی است، فارغ از اینکه تجاری شود یا نشود.
وی در رابطه با ورود خودروهای برقی به بازار اضافه کرد: به هزار و یک دلیل بهترین راهکار برای توسعه صنعت و پیشرفت برقی‌سازی است. در شعار نفت تا چرخ هدر رفت انرژی بسیاری وجود دارد در حالی‌که این هدر رفت در صنعت برقی سازی حمل و نقل در چهارصد کیلو وات، یک درصد است و در تبدیل انرژی نیز تنها ۵ درصد تلفات داریم.
وزیر صمت صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: با خدا قوت به محققان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ( ساپکو) از تولید موتور سه استوانه تزریق مستقیم ملی تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه ما ناگزیر به حرکت به سمت انرژی‌های دیگر هستیم، تاکید کرد: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست. تولید خودرو با سوخت‌های متنوع بهترین راهکار در شرایط فعلی است و در آینده امکان دارد راه حل بهتری وجود داشته باشد.
علی‌آبادی با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، خاطرنشان کرد: خودروی‌های برقی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌شود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت تمام است، اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود ۴ الی ۵ دلار هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین باید از برقی‌سازی حمایت شود و با ایجاد زیرساخت‌ها، موانع توسعه حمل و نقل برقی را از بین برد.
وی با بیان اینکه تکنولوژی‌ها در حال پیشرفت هستند، تصریح کرد: دوره‌های فن‌آوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید خود را به علم روز رسانده و با آن همراه شویم. هر تلاشی که در فن‌آوری انجام می‌شود، گامی برای فن‌آوری بعدی است، فارغ از اینکه تجاری شود یا نشود.
در این همایش وزیر صمت از نخستین موتور سه استوانه تزریق مستقیم ملی رونمایی کرد. همچنین از تمبر یادبود سیزدهمین دوره این همایش نیز با حضور وزیر صمت رونمایی شد.
این موتور می تواند سهم مهمی در کاهش مصرف و آلایندگی و رضایتمندی مشتریان ایفا کند. به کمک این موتور می توان مصرف محصولات ایران خودرو به محدوده کمتر از ۶ لیتر در صد کیلومتر رساند و سطح آلایندگی این خودرو ها را به استاندارد اروپای ۶ ارتقا داد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/287353
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است