چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

توصیه یک مرجع تقلید به فمینیست‌ها

  تاريخ:بيست و سوم آذر 1388 ساعت 10:03   |     کد : 31449   |     مشاهده: 685

آیت‌الله العظمی سبحانی گفت: قرآن ارزش زیادی برای زنان قائل است و فمنیست‌ها برای درک جایگاه زن باید به آیات قرآن مراجعه کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه قم به جایگاه زن در قرآن اشاره کرد و افزود: از نظر قرآن زن و مرد در مسایل مهم مانند پاداش‌های اخروی یکسان هستند و اگر هم در جائی تساوی وجود ندارد به مصلحت زنان است.

وی ادامه داد: برای مثال وقتی زنان مدینه متوجه ثواب جهاد و جنگ در راه خدا شدند به پیامبر (ص) گلایه کردند که چرا ما از این اجر عظیم محروم هستیم که پیامبر (ص) پاسخ دادند جهاد زن، خانه‌داری و خدمت به شوهر بوده و ثواب آن با جهاد در میدان جنگ برابر است.

سبحانی افزود: فمنیست‌ها کجا هستند که این آیات را ببینند. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تجسم اعمال اشاره کرد و گفت: کیفر و پاداش اعمال دنیوی به دو بخش قراردادی و طبیعی تقسیم می‌شود که قراردادی مثل قطع کردن دست دزد و طبیعی مانند بیماری پس از خوردن سم است و در امور اخروی نیز این تقسیم وجود دارد.

وی ادامه داد: در آخرت نیز کیفر و پاداش اعمال بد و خوب را به صورت تجسم اعمال می‌بینیم مثلاً نماز و روزه در این دنیا به نهرهای زیبا و قصرهای فراوان در آخرت تبدیل می‌شوند. سبحانی نورانیت مومنین را از دیگر موارد تجسم اعمال برشمرد و افزود: هر کس ایمانش در این دنیا بیشتر باشد در آخرت نورانیت بیشتری خواهد داشت.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31449
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است