يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

موانع عجیب برای بازنشستگی پرستاران

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1388 ساعت 14:29   |     کد : 31566   |     مشاهده: 695

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به آسیبهای شغلی پرستاران که ناشی از مواجهه مستقیم با عوامل بیماری زا و بیماران بدحال و در حال اهتزاز است، گفت: متاسفانه وزارت بهداشت به دلیل کسری بودجه ای که دارد مانع از بازنشستگی پیش از موعد پرستاران می شود.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «فردا» اظهار داشت: با توجه به اینکه حرفه پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است، بر اساس مصوبه دولت پرستاران از سال 69 با 25 سال خدمت بازنشسته می شدند که این قانون در حال حاضر برای تمامی کارکنان دولتی اجرا می شود و پرستاری هیچ تفاوتی با سایر مشاغل دولتی ندارد.

وی افزود: حرفه پرستاری به دلیل مواجهه مستقیم با عوامل بیماری زا و بیماران بدحال، از سختی و دشواری خاصی برخوردار است که می بایست امتیازات ویژه ای برای آن در نظر گرفت.

شریفی مقدم گفت: متاسفانه پرستاران در حال حاضر نه تنها از امتیاز ویژه ای برخوردار نیستند که برعکس برای دریافت مطالبات و حقوق معوقه خود نیز با مشکل مواجه اند که مخالفت وزارت بهداشت برای بازنشستگی پرستاران با 25 سال سابقه کار، یکی از این مشکلات است.

دبیرکل خانه پرستار در عین حال از موافقت مشروط وزارت بهداشت با بازنشستگی پرستاران خبر داد و افزود: این وزارتخانه از پرستاران تعهد می گیرد که در هنگام بازنشستگی هیچ گونه ادعایی برای دریافت مطالبات خود نداشته باشند، تا زمانی که وزارت بهداشت بتواند منابع مالی را تامین کند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31566
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است