شنبه 15 ارديبهشت 1403

واکنش استاندار به درخواست راهپیمایی

  تاريخ:بيست و چهارم آذر 1388 ساعت 14:32   |     کد : 31571   |     مشاهده: 711

مرتضي تمدن در حاشيه تجليل از پژوهشگران برتر استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه آيا براي راهپيمايي مجمع روحانيون مبارز در جهت تحريم اهانت به ساحت امام خميني (ره) نياز به دريافت مجوز هستند، افزود: اين مجمع به ما نگفته‌اند كه مي‌خواهند راهپيمايي كنند اما اگر واقعا دليل براي راهپيمايي وجود دارد بايد كتبا دلايل خود را ارائه كنند و درخواستشان از مجاري قانوني طي شود و در صورتي كه تمام دلايل براي چنين اقدامي كافي بود آن وقت تصميم گرفته مي‌شود.

استاندار تهران گفت:ساده‌ترين راه را براي ابراز وفاداري به امام و ملت ايران بايد انتخاب كنند حالا اگر اعضاي مجمع روحانيون خواستند راهپيمايي كنند بايد حتما تن به ضوابط و معيارهاي قانوني بدهند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مرتضي تمدن در حاشيه تجليل از پژوهشگران برتر استان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه آيا براي راهپيمايي مجمع روحانيون مبارز در جهت تحريم اهانت به ساحت امام خميني (ره) نياز به دريافت مجوز هستند، افزود: اين مجمع به ما نگفته‌اند كه مي‌خواهند راهپيمايي كنند اما اگر واقعا دليل براي راهپيمايي وجود دارد بايد كتبا دلايل خود را ارائه كنند و درخواستشان از مجاري قانوني طي شود و در صورتي كه تمام دلايل براي چنين اقدامي كافي بود آن وقت تصميم گرفته مي‌شود.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم بنا به توصيه مقام معظم رهبري همه بايد به اين مرحله ورود پيدا كنند كه از راه امام و مسير آن كه براي ما ترسيم كرده‌اند حفاظت كنيم. حالا اين حفاظت حتما نياز به راهپيمايي ندارد. آن هم مي‌تواند در غالب يك بيانيه و اعلام موضع هم انجام دهند.

تمدن گفت: ساده‌ترين راه را براي ابراز وفاداري به امام و ملت ايران بايد انتخاب كنند حالا اگر خواستند راهپيمايي كنند بايد حتما تن به ضوابط و معيارهاي قانوني بدهند.

استاندار تهران در مورد وضعيت امنيت تهران بعد از وقايع 16 آذر گفت: فضاي عمومي و امنيت آن مشكلي نداشته و الان هم وضعيت امنيت مناسب است آنچه كه در دانشگاه‌ها رخ داد ما به آن ورود پيدا نكرديم ما اطراف فضاي دانشگاه را براي اينكه عبور و مرور مختل نشود و رفت‌و‌آمد و آسايش مردم به هم نريزد، نيروي انتظامي با استقرار خود آن را مديريت كرد.

وي افزود: فضاي تهران و شهرهاي استان كاملا عادي بوده ، ما هيچ تمهيد و نگراني ويژه امنيتي نداريم قرار بر اين بوده كه طبق روال گذشته پليس به روند انتظامات و امنيت مردم كمك كند.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا كار صدا و سيما را براي نشان دادن هتك حرمت به امام تائيد مي‌كنيد، گفت: ما در حال حاضر چشم و گوش پنهان نداريم آنچه كه در معرض ديد عمومي است رسانه نمي‌تواند در خبررساني سانسور كند. حقايق را بايد به مردم بگويد و قضاوت‌كننده اصلي مردم باشند.

تمدن تصريح كرد: صدا و سيما نيز در نشان دادن اين تصاوير حقايق را نشان داد و منعكس‌كننده وقايعي بود كه انجام شد ولي آنهايي كه اهانت كرده‌اند به عكس امام قبل از آن به روح امام اهانت كرده‌اند آنها با اعمالشان و كارهايي كه پس از انتخابات كرده‌اند به جاي اهانت به عطف روح امام را آزردند و بايد پاسخگوي اعمال خود نزد خدا و روح امام و شهدا باشند.

تمدن گفت: آنها بايد پاسخ بدهند كه چرا بدون هيچ دليلي كشور و جامعه و مردم را آزردند و مزاحم مردم در مسائل كار و روزانه‌شان شدند. به جاي اينكه وقت كشور صرف توسعه و پيشرفت شود صرف مسائل اين چنيني كرده‌اند. اما در جايي كه به عكس امام توهين شد با عكس‌العمل مردم مواجه شده است.

تمدن گفت:‌ اما بنا به فرمايشات رهبر بايد همه ما كمك كنيم براي حفظ آرامش در فضاي جامعه و اين در حالي است كه جريان مخالف در برابر راي و اراده مردم حركت كرده و در برابر آن حركت توفنده حل مي‌شود.

استاندار در پاسخ به سوال ديگري در زمينه اينكه بعضي از گروه‌ها با صدور بيانيه‌هايي اعلام كردند كه در ايام محرم اقدام به برگزاري گردهمايي مي‌كنند و آيا در اين زمينه تمهيدات ويژه‌اي در نظر گرفته شده‌ است، گفت: هيچ تمهيدات ويژه‌اي در نظر نداريم چرا كه مردم و ما را هم براي بازگشايي دانشگاه‌ها ترساندند. ديديد دانشگاه‌ها باز شد و دانشجويان با هوشياري در صحنه مراقبت كردند و چيزي نشد.

آنها آمدند تبليغات كردند كه از 13 آبان ما را بترسانند اما خروش مردم آنها را حل كرد. در 16 آذر جوسازي راه‌ انداختند اما با حضور موافق و مخالف دانشجو مواجه شدند و اجازه نداده‌اند دشمنان از اين موقعيت سوء استفاده كنند و در يك جا كه دشمن توانست و حركت زشت و توهين كرد جلوي آن ايستاديم و ما نيز مانند خود دانشجويان كه اعلام كردند كار آنها نبوده قبول داريم كار دشمنان دانشجويان بوده است.

وي افزود: ما نگران اين مسائل اين نيستيم و معتقديم هوشياري مردم ايران مسائل را مديريت مي‌كند بنابراين نياز به تمهيدات ويژه امنيتي نداريم.

استاندار تهران گفت:‌اما اين نكته اهميت دارد كه حفظ انتظامات شهر با تمهيدات ويژه‌ امنيتي متفاوت است. حضور پليس اگر در جايي پر رنگ است براي حفظ آرامش مردم است و اين وظيفه ذاتي پليس است و در روزهاي تاسوعا و عاشورا كه حضور پر رنگ‌تري را از پليس خواهيم داشت براي حفظ و امنيت آرامش مردم است.

تمدن تصريح كرد:‌در ايام محرم نيز تلاش داريم كه رهنمودهاي مقام معظم رهبري در آماده كردن فضايي براي مردم كه بتوانند به راحتي سوگواري خود را انجام دهند، است و اگر امنيتي هم است تامين امنيت هيات‌ها و دسته‌جات عزاداري است و در اين زمينه برخي از نكات را به هيات‌ها تاكيد كرده‌ايم تا مديريت كنند و مواظب باشند كه خداي ناكرده عرصه زيباي عزاداري تحت تاثير برخي از افراد قرار گيرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/31571
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است