يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

ارکستر سمفونیک تهران به تور اروپا می رود

  تاريخ:سيزدهم دی 1388 ساعت 14:22   |     کد : 32623   |     مشاهده: 665

ایلنا: سال 85 هم یک سوم از اعضای ارکستر برای اجرای برنامه به اروپا سفر کردند، اما این برای نخستین بار است که تمام اعضای ارکستر سمفونیک تهران و همچنین گروه کر دفتر موسیقی، رهبر ارکستر را در این سفر همراهی می کنند.

درحال حاضر برنامه اجرا در کشورهای فرانسه، ایتالیا، بلژیک، دانمارک و آلمان قطعی شده، اما این احتمال نیز وجود دارد که تعداد کشورهای میزبان افزایش پیدا کند.

«منوچهر صهبایی» رهبر ارکستر سمفونیک تهران در این زمینه گفت:« سمفونی صلح و دوستی نوسته آقای مجید انتظامی و در چهار قطعه تنظیم شده که احتمالا دو قطعه در بخش اول برنامه و دو قطعه نیز بعد از تنفس اجرا خواهد شد. ما تمرین های خود را از دیروز؛ 12 دی ماه؛ آغاز کرده ایم و تا زمان انجام سفر ادامه خواهد داشت

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام نوازندگان ارکستر در این تور حضور خواهند داشت، عنوان کرد:« بله تمام اعضا به شرط آنکه مشکل گذرنامه یا موارد مشابه نداشته باشند، در این سفر حضور دارند که تعداد نوازندگان ارکستر به اضافه اعضای گروه کر و نوازندگان میهمان در این سفر 130 نفر خواهد بود. درواقع برای اجرای این قطعه نوازندگان مهمان برای سازهای: پیانو، تار، گیتار،دف، دمام و ساز کوبه ای ارکستر را همراهی خواهند کرد

شنیده می شود که از ابتدا قرار بوده که این سفر با حضور رهبر میهمان انجام شود، اما بعدا به دلایلی قرار شد که رهبری ارکستر را خود صهبایی برعهده بگیرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/32623
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است