يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

سفر به سرزمین لپ تاپ ها

  تاريخ:دهم شهريور 1387 ساعت 15:46   |     کد : 6283   |     مشاهده: 1607
به گزارش صنعت نیوز، دنیای لپ تاپ ها آنقدر مطالب ریز و درشت دارد که آدمیزاد حق دارد آنها را فراموش کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، دنیای لپ تاپ ها آنقدر مطالب ریز و درشت دارد که آدمیزاد حق دارد آنها را فراموش کند. چیزی که به تازگی همچون جرقه بر ذهنم وارد شده است مربوط می شود به عزیزانی که در آن سوی آب های نیلگون آشنایی، فامیلی دوستی، کسی چیزی دارند که ظرف چند هفته آینده راهی میهن خواهد شد.

اگر دل تان یک لپ تاپ خوب و خوشگل و ارزان قیمت می خواهد به هوش و به گوش باشید که شرکت های بزرگ به بهانه های مختلف دست به حراج برخی مدل های خود می زنند و گاهی تا 25 درصد تخفیف می دهند.

البته شکل تخفیف ها متفاوت است. به عنوان مثال Lenovo به شکل مستقیم در مبلغ لپ تاپ تخفیف می دهد اما Apple به جای تخفیف نقدی یک عدد iPod پدر و مادر دار 16 گیگابایتی تقدیم می کند که 300، 400 هزار تومان قیمت دارد. شرکت های Dell، hp، Acer و Gateway تا دل تان بخواهد از این بذل و بخشش ها دارند و فقط باید حواس تان جمع باشد که زمان آن کی فرا خواهد رسید. از ما خیلی انتظار نداشته باشید که در این زمینه اطلاع رسانی کنیم که در عرض سه سوت متهم به بازاریابی برای شرکت های فرنگی خواهیم شد به همین علت قدری به خودتان زحمت داده و هفته ای یکی، دو بار و به صورت مرتب به وب سایت این شرکت ها سری زده و آن را زیر و رو کنید تا شاید در لیست خریداران خوشبخت آنها قرار بگیرید.

این موضوع را شوخی نگیرید. حتم دارم بدتان نباید اگر بدانید ممکن است بین 400 هزار تا یک میلیون تومان در خرید لپ تاپ صرفه جویی کنید.-

یک توضیح

متاسفانه بین قیمتی که در اینترنت برای محصولات قید می شود و قیمتی که در بازار داخلی عرضه می شود اختلاف محسوسی مشاهده خواهید کرد. نداشتن نمایندگی مستقیم یکی از دلایل این اتفاق است.

یک محاسبه سرانگشتی را با هم انجام می دهیم.

فرض کنیم که قیمت یکی از مدل های فلان شرکت 1500 دلار باشد. پس انتظار دارید این مدل توسط نمایندگی به ظاهر رسمی آن شرکت حدود یک میلیون و 400 هزار تومان عرضه شود. در کمال شگفتی خواهید دید که قیمت این مدل در حوالی یک میلیون و 700 هزار تومان دور می زند که معادل دلاری آن حدود 1840 دلار خواهد شد. یعنی قیمت نمایندگی رسمی با قیمت جهانی بین 300 تا 350 دلار اختلاف دارد که اگر واقعیتش را بخواهید به شخصه نمی فهمم برای چیست.

اگر خدمات اضافی یا گارانتی حداقلی هم ارائه می شد آدم دلش نمی سوخت بابت این اضافه مبلغ. اما خبری از این موارد دل خوش کنک هم وجود ندارد خدایا به داد برس.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6283
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است