پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403
معاون وزير صنايع:

2 ميليارد تن به ذخاير معدني كشور افزوده شده است

  تاريخ:ششم مهر 1387 ساعت 16:36   |     کد : 7738   |     مشاهده: 1387
به گزارش صنعت نيوز ، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: با پرداخت تسهيلات به بخش خصوصي، تنها در سال گذشته حدود 2 ميليارد تن به ذخاير معدني كشور افزوده شد كه حدود 80 درصد آن مربوط به ذخاير فلزي و سنگ‌آهن بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز ، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: با پرداخت تسهيلات به بخش خصوصي، تنها در سال گذشته حدود 2 ميليارد تن به ذخاير معدني كشور افزوده شد كه حدود 80 درصد آن مربوط به ذخاير فلزي و سنگ‌آهن بوده است.

محمدمسعود سميعي‌نژاد در مجمع عمومي سالانه اين سازمان افزود: در بخش اكتشافات معادن، هم سازمان زمين‌شناسي و هم سازمان توسعه فعال هستند بطوريكه در سال گذشته رشد ارزش افزوده بخش معدن به 17 و 7 دهم درصد رسيد كه از رشد بخش صنعت بيشتر است.

عضو هيئت عامل ايميدرو اضافه كرد : ميزان اين رشد در سال 85 معادل 13 و 4 دهم درصد بود به عبارت ديگر ارزش افزوده بخش معدن در سال‌هاي برنامه چهارم روند رو به‌رشدي طي كرده است.

وي درباره انرژي هم گفت : يك كارگروه تشكيل شد و با همكاري وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو درباره حذف يارانه‌هاي انرژي در حال بررسي هستيم تا با برداشتن يارانه‌ها، ضرر و زياني متوجه صنايع كشور نشود.

او افزود: در بخش برق هم علاوه بر اينكه مديريت كرديم تا در زمان كمبود برق براي بخش صنعت مشكلي ايجاد نشود، نتايج جلسات كارگروه منجر به اين شد كه 4500 مگاوات نيروگاه با تلاش شركت مپنا در مدت 22 ماه براي بخش صنعت ايجاد شود كه قراردادهاي آن نيز منعقد شده است.

معاون وزير صنايع و معادن درباره شهرك‌هاي صنعتي هم افزود: دستورالعملي در دست تهيه است كه به شهرك‌هاي صنعتي و همچنين صنايع انرژي‌بر ابلاغ مي‌شود تا برق اين صنايع نيز با همكاري وزارت نيرو تامين شود.

وي گفت: ميزان برق مورد نياز صنايع تا سال 1390 حدود 7800 مگاوات است. سميعي‌نژاد ادامه داد: درباره سنگ‌آهن هم براي طرح توازن تا سال 1390 معادل 70 ميليون تن برنامه‌ريزي شده كه به آن دست خواهيم يافت .

معاون امور معادن و صنايع معدني ايران و عضو هيات عامل ايميدرو در پايان گفت : همچنين تاسال1392 ظرفيت‌سازي در ذوب و گندله ‌سازي‌ها جلوتر از محصول خواهد بود و ظرفيت محصول به 38 ميليون تن و ذوب و گندله به بيش از 42 ميليون تن مي‌رسد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7738
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است