پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

اعتصاب کنندگان و معترضین ضربه سختی به معادن پرو وارد کردند

  تاريخ:هجدهم مهر 1387 ساعت 09:13   |     کد : 8526   |     مشاهده: 1577
به گزارش صنعت نیوز، بعد از افزایش تنش ها در سه منطقه معدنی پرو و درگیری معترضین با پلیس گروگانگیری شهردار منطقه و اعتصاب کارگران معادن اصلی پرو، اوضاع صنعت و معدن این کشور در شرایط بحرانی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، بعد از افزایش تنش ها در سه منطقه معدنی پرو و درگیری معترضین با پلیس گروگانگیری شهردار منطقه و اعتصاب کارگران معادن اصلی پرو، اوضاع صنعت و معدن این کشور در شرایط بحرانی به سر می برد.

صدها نفر در ایالت های جنوبی موقگوتا و تاسنا به دلیل اعتراض به میزان مالیات کارگران معادن به دولت در خیابان ها آشوب و درگیری پرداختند.

مردم خشمگین شهراویون که بخشی از این درگیری ها می باشند، بعد از درگیری با پلیس، شهردار شهر را که به بد اداره کردن شهر متهم شده است را گروگان گرفتند.

همچنین کارگران معدن فری پورت مک موران – سومین معدن بزرگ پرو- برای دریافت دستمزد بیشتر به اعتصاب و تجمع در خیابان ها پرداختند.

این نا آرامی ها که از باز بینی نظام نامه مالیات معادن کشور در کنگره پرو نشأت می گیرد، از بزرگترین نا آرامی های تاریخ پرو است.

گرچه در سال گذشته پرو 9% رشد اقتصادی داشته است و قیمت مواد معدنی این کشور افزایش یافته است اما کارگران معادن با بیان بدون سود این پیشرفت ها، ار صبر کردن برای افزایش دستمزد ها ابراز نا رضایتی می کنند.

لوئیس تورس شهردار تاسنا گفت: ما تقاضا داریم تا مالیات معادن در راهی عادلانه توضیح شود.

گفتی است که اگر دولت در نظام مالیاتی خود درباره معادن مس جنوبی تجدید نظر کنند، تاسیسات 118 میلیون دلار عایدی خود را از دست خواهد داد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8526
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است