پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

پنجمين همايش و نمايشگاه صنايع آبکاري در تهران آغاز بکار کرد

  تاريخ:بيستم مهر 1387 ساعت 14:39   |     کد : 8645   |     مشاهده: 1411
به گزارش صنعت نیوز، پنجمين همايش دوسالانه صنايع آبکاري با عنوان "صنعت آبکاري، قلب توسعه صنعتي" امروز با حضور مسئولان، دست اندرکاران صنعت آبکاري و پنج نفر از دانشمندان برجسته اين صنعت در جهان به عنوان سخنران در تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، پنجمين همايش دوسالانه صنايع آبکاري با عنوان "صنعت آبکاري، قلب توسعه صنعتي" امروز با حضور مسئولان، دست اندرکاران صنعت آبکاري و پنج نفر از دانشمندان برجسته اين صنعت در جهان به عنوان سخنران در تهران آغاز بکار کرد.

در اين همايش دوروزه که جمعي از استادان دانشگاه و مدير امور بين الملل سازمان مرکزي آبکاري آلمان (ZVO) نيز حضور داشتند برحمايت بيشتر از صنعت آبکاري به عنوان صنعتي که نقشي ويژه در توليدات ديجيتالي همه صنايع آن در حجم انبوه و باکيفيت و با قيمت تمام شده کاهنده دارد، تاکيد شد.

صنايع هوافضا، دفاع، هوايي، کامپيوتر، تلفن همراه، خودرو، انرژي هسته اي، لوازم خانگي، ابزارهاي صنعتي، برق،‌ سلول هاي خورشيدي، نساجي و برخي صنايع ديگر

به صنايع آبکاري وابسته هستند.

هم اکنون حدود دو ميليون قطعه در هواپيماي بويينگ آبکاري و نصب مي شود.

نمايش توانمندي هاي صنعت آبکاري در کشور، هماهنگي دست اندرکاران و مسئولان براي توسعه روز افزون ، فراهم کردن فضاي سالم رقابت ميان دست اندرکاران اين صنعت و ايجاد بستر لازم براي افزايش دانش روز در اين صنعت از اهداف اين همايش دوروزه اعلام شده است.

يحيي آل اسحاق رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران نيز در اين همايش با اشاره به تحولات ويژه اقتصاد کشور گفت: تبديل اقتصاد دولتي به خصوصي و اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، تحولي مناسب براي رشد اقتصادي محسوب مي شود.

وي افزود: مقدمات واگذاري سهام بنگاه هاي دولتي به بخش خصوصي هم اکنون مهيا شده است و اين مرحله، حساس ترين مرحله براي فعالان اقتصادي به شمار مي رود.

آل اسحاق با تاکيد بر ضرورت داشتن استراتژي صنعت در کشور باتوجه به تحول کنوني در عرصه اقتصاد ملي گفت: صنعت آبکاري از گذشته تاکنون مغفول مانده و لازم است تا مورد حمايت بيشتري قرار گيرد.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع با اشاره به اينکه تمام صنايع کشور به طور مستقيم و غيرمستقيم با صنعت آبکاري در ارتباط است تصريح کرد: حدود چهارهزار نفر در صنعت آبکاري فعالند که فقط 400 نفر آنها عضو انجمن صنعت آبکاري کشور عضويت دارند.

آل اسحاق با تاکيد بر ضرورت افزايش ارتباطات علمي دانشگاهي با اين صنعت کاربردي گفت: همه عاملان اين صنعت و همه مراکز علمي بايد باتوجه به تاثير صنعت آبکاري در صنايع کشور ، ارتباطات خود را بيشتر کنند.

وي افزود: فعالان صنعت آبکاري براي توسعه اين صنعت و تزريق استفاده از فناوري هاي نوين در آن بايد سرمايه گذاري کنند تا اين رشته از صنعت نيز از توفيق کاربردي بهره ببرد.

رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران همچنين بر آمادگي اين اتاق براي حمايت همه جانبه از توسعه صنعت آبکاري تاکيد کرد.

کارشناسان و متخصصان اين صنعت در همايش دوروزه صنعت آبکاري مقالات علمي خود را ارائه و مسايل مربوط به ان را بررسي مي کنند.

در حاشيه اين همايش، نمايشگاهي از توانمندي ها و دستاوردهاي صنعت آبکاري داخلي و خارجي برگزار شده است که 35 شرکت ايراني و خارجي در آن حضور دارند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8645
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است