پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

رئيس کميته معدن مجلس شوراي اسلامي خواستار افزايش بودجه اکتشاف معدن شد

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 09:52   |     کد : 8820   |     مشاهده: 1403
به گزارش صنعت نیوز، رئيس کميته معدن کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از دولت خواست بودجه اکتشاف معدن و توسعه صندوق بيمه معادن را افزايش دهد .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، رئيس کميته معدن کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از دولت خواست بودجه اکتشاف معدن و توسعه صندوق بيمه معادن را افزايش دهد .

محمدرضا سجاديان در همايش نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران افزود: بودجه اکتشافي معادن در جهان 5 ميليارد دلار است در حالي که در کشور ما به يک دهم تا پانزده صدم اين رقم مي رسد.

وي تاکيد کرد: چنانچه بودجه اکتشافي در کشور افزايش يابد ذخاير معدني از 56 ميليارد تن بودجه بيشتر خواهد شد.

رئيس کميته معدن کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس برآوردهاي اقتصادي يک درصد از ذخاير معدني هر کشور معادل 500 ميليون تن بايد سالانه استخراج شود در حالي که در سال هاي گذشته ميزان استخراج کمتر از اين عدد بوده است.

سجاديان افزود: فرآوري مواد معدني سبب ارزش افزوده مي شود ، بنابر اين دولت بايد با برنامه ريزي و توسعه و ايجاد صنايع معدني از فروش مواد معدني به صورت خام جلوگيري کند.

وي گفت: براساس برنامه چهارم توسعه ميزان توليد فولاد بايد به 28 تا 29 ميليون تن در سال برسد در حالي که با شرايط فعلي تحقق اين عدد بعيد به نظر مي رسد.

رئيس کميته کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود :‌ بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در بخش معدن بايد به طور جدي وارد عرصه شود.

سجاديان همچنين بر اختصاص تسهيلات و حساب ذخيره ارزي به صنايع معدني ، تسريع در تدوين برنامه استراتژي معدن، افزايش ضريب بهره وري، افزايش سهم بخش معدن در توليد ناخالص داخلي، بهره گيري از دانش و توان علمي متخصصان و فارغ التحصيلان معدن و تامين انرژي و تعديل قيمت آن تاکيد کرد.

وي در پايان گفت: اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از لوايح دولت که منجر به توسعه بخش خصوصي و حمايت از صنايع معدني شود حمايت خواهند کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/8820
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است