پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

ظرفيت توليد سيمان از 56 ميليون تن عبور کرد

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 10:20   |     کد : 8826   |     مشاهده: 1483
به گزارش صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: ظرفيت توليد سيمان در کشور از 56 ميليون تن در سال عبور کرده است و تا پايان سال به 64 ميليون تن خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: ظرفيت توليد سيمان در کشور از 56 ميليون تن در سال عبور کرده است و تا پايان سال به 64 ميليون تن خواهد رسيد.

علي اکبر محرابيان در همايش نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران از لحاظ توليد سيمان در جهان در رتبه پانزدهم و در منطقه در رتبه نخست قرار دارد، افزود: ظرفيت توليد سيمان در مدت کمتر از يکسال 16 ميليون تن افزايش يافت.

وي گفت: ظرفيت توليد سيمان تا سال 1392 به 110 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

وزير صنايع و معادن از سرمايه گذاران بخش معدن خواست سرمايه گذاري جديدي را در زمينه توليد سيمان انجام ندهند چون ظرفيت توليد تکميل است.

محرابيان افزود: براي توليد 110 ميليون تن سيمان قراردادهاي تامين مالي انجام شده است و حدود يازده طرح جديد توسعه صنعت سيمان نيز بزودي افتتاح مي شود.

وزير صنايع و معادن با اشاره به افزايش قيمت جهاني سيمان گفت: قيمت جهاني سيمان از سال گذشته تاکنون 15 درصد رشد داشته است در حالي که با افزايش توليد در کشورمان شاهد کاهش چشمگير اين ماده معدني بوديم و قيمت هر تن سيمان از 160 هزار تومان به 50 تا 60 هزار تومان کاهش يافته است.

محرابيان درباره طرح هاي توسعه صنايع فولاد هم افزود: جمهوري اسلامي ايران در زمينه توليد فولاد در رتبه بيستم جهان قرار دارد که با بهره برداري طرح هاي توسعه در فولاد هرمزگان ، فولاد مبارکه، ذوب آهن صبا و شهيد خرازي حدود 5 ميليون تن ظرفيت توليد افزايش مي يابد و با توليد سالانه 15 ميليون تن فولاد رتبه ايران در جهان ارتقا خواهد يافت.

وي گفت: براساس برنامه ريزي ها و سرمايه گذاري هاي انجام شده ظرفيت توليد فولاد خام تا سال 1329 به 42 ميليون تن و محصولات فولادي نيز به 32 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

وزير صنايع و معادن از تشکيل ستاد فولاد خبر داد و ابراز اميدواري کرد: طرحهاي توسعه صنايع در اين ستاد با جديت پي گيري شود.

وي با اشاره به اينکه مجموع برداشت ها از معادن تا پايان برنامه سوم توسعه سالانه 156 ميليون تن بود گفت: ميزان بهره برداري و برداشت از معادن کشور سال گذشته از 217 ميليون تن عبور کرد.

وزير صنايع و معادن افزود : سال گذشته از حدود 1327 معدن موجود در کشور بهره برداري شد که نسبت به مدت مشابه قبلي حدود 42 درصد رشد داشته است.

محرابيان ميزان ذخاير قطعي معادن را 37 ميليارد تن و ذخاير احتمالي را 57 ميليارد تن اعلام کرد و گفت: معادن ايران با 68 نوع ماده معدني، 5 هزار معدن و 17 هزار صنايع معدني عرصه ارزشمندي براي سرمايه گذاري و توسعه اقتصادي است.

وي افزود:‌ سهم بخش معدن در اقتصاد ملي و توليد ناخالص داخلي 5 درصد است و سهم معادن در بازار بورس نيز 45 درصد برآورد شده است.

وزير صنايع و معادن گفت: حدود 30 درصد از کل سرمايه گذاري کشور در صنعت و معدن منحصر به بخش معدن و 30 درصد اشتغال نيز مربوط به اين بخش است.

محرابيان افزود: بخش معدن در زمينه اجراي اصل 44 و روند خصوصي سازي پيشتاز بوده و بيشترين واگذاري ها در 2 سال گذشته در اين بخش انجام شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8826
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است