پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

بانك ها از بخش معدن حمايت نمي كنند

  تاريخ:بيست و سوم مهر 1387 ساعت 13:19   |     کد : 8852   |     مشاهده: 1595
به گزارش صنعت نیوز، عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: هم اكنون بزرگترين مشكل صادر كندگان، كمبود نقدينگي است و بانك به دليل نداشتن اعتماد نسبت به سرمايه گذاري در اين بخش حمايت هاي لازم را انجام نمي دهند.

به گزارش خبر نگار گروه صنایع صنعت نیوز، عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: هم اكنون بزرگترين مشكل صادر كندگان، كمبود نقدينگي است و بانك به دليل نداشتن اعتماد نسبت به سرمايه گذاري در اين بخش حمايت هاي لازم را انجام نمي دهند.      

مسعود دانشمند، عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: با وجود مشكلات، نظام بانكي كشور حمايت هاي لازم را از صادر كنندگان انجام نمي دهند و اين امر براي سيستم بازرگاني كشور نامناسب است.

وي ادامه داد: هم اكنون قيمت تمام شده كالاهاي توليدي در داخل روز به روز افزايش مي يابد در حالي كه در بازار بين المللي و كشورهاي ديگر كاهش مي يابد كه اين امر باعث زيان صادر كنندگان مي شود.

مسعود دانشمند گفت: در صورتي كه حمايت هاي لازم انجام نشود، صادر كنندگان ما بازار جهاني را از دست مي دهند و افراد ديگر اين موقعيت را به دست مي آورند كه اين به ضرر اقتصاد ملي است.

وي بیان کرد: هم اكنون نظام بانك كشور اعتماد لازم را به اين بخش ندارد و حمايت ها و تسهيلات مورد نياز را تامين نمي كند.

عضو هيئت رئيسه اتاق بازرگاني و صنايع معادن با بيان اينكه دولت بايد يك سقف صادراتي براي بانك ها تعيين كند، خاطرنشان كرد: اتاق بازرگاني و اتحاديه هاي مربوطه حاضرند با دولت همكاري هاي متقابل را داشته باشند تا اين امر به صوت صحيح و مناسب محقق گردد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8852
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است