پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

وجود 3600 معدن فعال با اشتغال يکصد هزار نفر در کشور

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 10:57   |     کد : 8919   |     مشاهده: 1507
به گزارش صنعت نیوز، نايب رئيس خانه معدن گفت : بخش معدن در گذشته مورد کم توجهي قرار گرفته بود اما در سه سال اخير نرخ رشد ان از نرخ رشد بخش صنعت بيشتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، نايب رئيس خانه معدن گفت : بخش معدن در گذشته مورد کم توجهي قرار گرفته بود اما در سه سال اخير نرخ رشد ان از نرخ رشد بخش صنعت بيشتر شده است.

محمدرضا بهرامن در حاشيه همايش نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران افزود:رشد ارزش افزوده بخش معدن به 17و هفت دهم درصد در سال گذشته رسيد که حدود 2 برابر بخش صنعت است.

وي گفت : ايران با داشتن 37 ميليارد تن ذخاير قطعي و حدود يک و نيم برابر آن ذخاير احتمالي از کشورهاي مهم براي فعاليت هاي معدني است.

بهرامن گفت : ميزان استخراج سالانه مواد معدني حدود 220 ميليارد تن است که بايد تا 570 ميليون تن برسد.

نايب رئيس خانه معدن افزود : در حال حاضر حدود 3600 معدن فعال در کشور وجود دارد و يکصد هزار نفر در اين بخش اشتغال دارندد.

وي گفت : اختلاف بخش معدن با محيط زيست در فعاليت هاي معدنکاري رفع مي شود.

بهرامن افزود :آيين نامه اي در خصوص توسعه اکتشاف معادن وفعاليت هاي بخش معدن تدوين و اجرا مي شود که ضوابط زيست محيطي را نيز در بر مي گيرد.

وي گفت: همچنين کارگروهي از نمايندگان وزارت صنايع و معادن و سازمان حفاظت محيط زيست تشکيل شده است تا برخي مشکلات و برداشت هاي ناهمسان را برطرف کند.

بهرامن افزود : همچنين پيشنهادهاي نهايي براي اصلاح قانون معادن تقريباً به اتمام رسيده است و پس از تصويب در هيأت دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8919
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است