شنبه 15 ارديبهشت 1403

تفاهم نامه و برنامه مشترك وزارت كشور و دفتر يونيسف در ايران امضا شد

  تاريخ:بيست و چهارم مهر 1387 ساعت 11:20   |     کد : 8930   |     مشاهده: 1193
به گزارش صنعت نیوز، برنامه اجراي تفاهم نامه مشترك وزارت كشور و دفتر نمايندگي صندوق كودكان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران (يونيسف) با هدف نظارت بر اجراي اين تفاهم نامه و تقويت ظرفيت اجرايي تيم هاي اجرايي شهرستان براي حمايت از كودكان به امضاي احمدحسيني مدير كل دفتر بين الملل وزارت كشور و كريستين سالازار مدير اجرايي يونيسف در ايران رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، برنامه اجراي تفاهم نامه مشترك وزارت كشور و دفتر نمايندگي صندوق كودكان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران (يونيسف) با هدف نظارت بر اجراي اين تفاهم نامه و تقويت ظرفيت اجرايي تيم هاي اجرايي شهرستان براي حمايت از كودكان به امضاي احمدحسيني مدير كل دفتر بين الملل وزارت كشور و كريستين سالازار مدير اجرايي يونيسف در ايران رسيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، اين برنامه اجرائي با هدف عملياتي كردن طرح هايي به امضا رسيد كه مقرر بود براساس تفاهم نامه مشترك ميان ايران و يونيسف براي سال 2008 در مناطقي از استان سيستان و بلوچستان اجرا شود.

احمدحسيني در مراسم امضاي برنامه اجرائي تفاهم نامه با اشاره به گزارش هاي تأثرانگيز وضع زنان و كودكان در كشورهاي افغانستان و عراق، آمادگي وزارت كشور را براي مشاركت در طرح هايي كه به توانمند سازي خانواده ها در اين كشورها كمك کند، اعلام كرد كه مورد توافق يونيسف قرار گرفت.

براساس اين گزارش، مطابق تفاهم نامه مشترك ميان وزارت كشور ايران و سازمان يونيسف براي حمايت از حقوق كودكان، 12 منطقه در سه استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي بعنوان مناطق فعاليت هاي مشترك يونيسف و دولت جمهوري اسلامي ايران مشخص شده است.

همچنين براساس اين تفاهم نامه، مشاركت احتمالي سازمان هاي غيردولتي در اجراي طرح هاي توافق شده با سازمان يونيسف منوط به داشتن پروانه ثبت شده و مشاركت آنها فقط از طريق دستگاه هاي دولتي خواهد بود كه راهكارها و چگونگي همكاري آن را تعيين و تأييد مي كنند.

اين گزارش مي افزايد آقاي كريستين سالازار نماينده يونيسف در ايران ضمن تقدير از نحوه همكاري ايران براي تسهيل و مشاركت در خدمت رساني يونيسف به كودكان در مناطق مرزي، آمادگي اين سازمان را براي رسيدگي بيشتر به وضع كودكان عراقي و افغاني در مناطق مرزي ايران اعلام كرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/8930
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است