شنبه 15 ارديبهشت 1403
نوذري در ديدار با نخست وزير بحرين :

ايران درصدور گاز به بحرين جدي است

  تاريخ:بيست و پنجم مهر 1387 ساعت 10:46   |     کد : 9054   |     مشاهده: 2239
به گزارش صنعت نیوز، وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در ديدار با شيخ خليفه بن سلمان ال خليفه نخست وزير بحرين گفت : ايران در بحث عملياتي کردن طرح صادرات گاز به بحرين جدي است.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در ديدار با شيخ خليفه بن سلمان ال خليفه نخست وزير بحرين گفت : ايران در بحث عملياتي کردن طرح صادرات گاز به بحرين جدي است.

غلامحسين نوذري گفت : بعد از سفر سال گذشته آقاي احمدي نژاد به بحرين با توجه به تاکيدرئيس جمهوري اسلامي ايران ، گسترش همه جانبه روابط با بحرين به ويژه در بخش انرژي در دست پيگيري قرار گرفت.

وي افزود : در نشست گذشته کميسيون مشترک دو کشور هم به توافق هاي خوبي رسيديم و اميدواريم روند رو به گسترش روابط ادامه يابد.

نوذري گفت : بعد از اينکه پارسال تفاهنمامه اي براي گسترش مناسبات امضا شد ،

تاکنون 5 جلسه کارشناسي برگزار شده است که اميدوارم طرح صدور گازي ، گامي بزرگ براي توسعه همکاري ها باشد و بزودي اجرايي شود.

نوذري به نخست وزير بحرين گفت: نگاه بلند شما به امنيت منطقه و همکاريهاي دو جانبه و چند جانبه منطقه اي براي کشور شما و همه کشورهاي منطقه ، ارزشمند است و قطعاً رشد و توسعه بحرين جز با اين نگاه و همت بلند حاصل نخواهد شد.

وي تاکيد کرد : امنيت خليج فارس و توسعه روابط ميان کشورهاي منطقه بسياري از کساني را که به دنبال ايجاد تفرقه هستند ، مايوس و ناکام مي کند.

وزير نفت کشورمان تصريح کرد: متاسفانه براي گسترش روابط دوجانبه فرصت هاي زيادي از دست داده ايم که بايد به سرعت جبران شود.

وي افزود : خوشبختانه دلهايمان با هم است و بايد دست ها را نيز در هم گره بزينم که قطعاً اين امر باعث توسعه روابط و تجارت دو طرف خواهد شد.

نوذري ابراز اميدواري کرد با همکاري وزارت نفت بحرين همکاريهاي دو کشور در زمينه انرژي با جديت پيگيري شود.

وزير نفت کشورمان ملي شدن صنعت نفت در ايران را يادآور شد و با اشاره به تلاش دولت و ملت ايران براي بهره مندي کامل از انرژي هسته اي صلح آميز در ايران گفت: ملت ايران براي ملي شدن صنعت نفت هزينه هاي زيادي پرداخت کرد اما اما بعد از ملي شدن نفت در ايران در ساير نقاط دنيا و بخش هاي مختلف اقتصادي و صنعتي هم اين روند مورد توجه قرار گفت.

وي گفت: فشاري که امروز در بحث انرژي هسته اي براي ايران وارد مي شود به خاطر همين موفقيت ها و بازتاب هاست و ملت ايران اين فشار هاي نيز پشت سر خواهد گذاشت.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9054
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است