شنبه 15 ارديبهشت 1403

فروش 3/6میلیاردی محصولات پتروشیمی ایران

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 09:50   |     کد : 9112   |     مشاهده: 2251
به گزارش صنعت نیوز، ارزش کل فروش محصولات پتروشیمی در شش ماهه ابتدای سال به 6 و سه دهم میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 100 درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، ارزش کل فروش محصولات پتروشیمی در شش ماهه ابتدای سال به 6 و سه دهم میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 100 درصدی برخوردار است. 

ارزش محصولات صادراتی در این دوره 4 و هفت دهم میلیارد دلار و ارزش فروش داخلی آنها یک و شش دهم میلیارد دلار اعلام شده است.

طبق پیش‌بینی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از مقدار کل تولید محصولات این صنعت در سال 87 ، 13 میلیون تن به ارزش 7 میلیارد دلار به صادرات اختصاص خواهد یافت.

در پنج سال گذشته صادرات محصولات پتروشیمی از نظر کمی و ارزشی، بالاترین سهم را در بخش صادرات غیر نفتی کشور به خود اختصاص داده است.

بیشترین محصول صادر شده در این مدت متانول به ظرفیت یک میلیون و 132 هزار تن بوده است.

شرکت پتروشیمی زاگرس با تولید بیش از دو میلیون تن متانول از ابتدای بهره برداری تاکنون به عنوان یکی از بزرگترین صادرکننده این محصول در جهان شناخته شده است

این شرکت با صادرات بیش از 912 هزار تن متانول با گرید AA از ابتدای امسال تاکنون توانسته است به تنهایی نقش به سزایی در استقلال اقتصاد کشور از صدور نفت خام ایفا کند.

بیشترین میزان صادرات این شرکت به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، فرانسه، انگلیس، هلند و کشورهای آسیایی از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بوده است.

متانول در تهیه فرمالدئیدها برای مصارف خانگی و تولید انواع رزین ها، تولید انواع ظروف پلاستیکی، آشپزخانه به کاربرده می شود .

http://www.sanatnews.ir/News/1/9112
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است