پنج شنبه 13 ارديبهشت 1403

خودکفایی ایران در ساخت دکل های حفاری خشکی

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 10:09   |     کد : 9120   |     مشاهده: 2135
به گزارش صنعت نیوز، به همت متخصصان داخلی در صنایع فجر شیراز،کشورمان در طراحی و ساخت دکل های حفاری خشکی به خودکفایی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، به همت متخصصان داخلی در صنایع فجر شیراز،کشورمان در طراحی و ساخت دکل های حفاری خشکی به خودکفایی رسید. 

مدیرعامل مجتمع صنایع فجر شیراز گفت: با ساخت این دکل ها ایران جزو معدود کشورهایی است که به این فناوری دست یافته است.

ساخت دکل های حفاری از سال81 در صنایع فجر شیراز وابسته به وزارت دفاع با همکاری برخی از واحدهای صنعتی بخش خصوصی استان فارس آغاز شد و تاکنون 5 دکل حفاری ساخته شده است.

موسوی افزود: با ساخت هر یک از این دکل های حفاری ، حدود 200 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی شده است و این دکل ها در شرکت ملی حفاری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: ساخت این تجهیزات در کشور با کیفیت مناسب انجام شده است که کسب استاندارد های بین المللی بیانگر این موضوع است.

مدیرعامل صنایع فجر شیراز همچنین از شرکت این واحد صنعتی در مناقصه های بین المللی خبر داد و گفت: این واحد ساخت دو دکل به ارزش 23 میلیون دلار را در مناقصه بین المللی برنده شده است که تا پایان امسال ساخته و تحویل خواهد شد.

موسوی همچنین افزود: ساخت این دکل ها به میزان 25 درصد قیمت خارجی هزینه در برداشته است که طراحی ساخت در مدت کوتاهتر نسبت به شرکتهای خارجی و بومی سازی دانش فنی و طراحی و ساخت آن به دست متخصصان داخلی از ویژگی های آن است.

مدیر عامل اساس صنعت شیراز یکی از واحدهای صنعتی خصوصی استان که در زمینه ساخت این دکل ها با مجتمع فجر شیراز مشارکت دارد نیز با اشاره به ظرفیت و توان فنی و مهندسی بالای بخش خصوصی فارس گفت: ساخت دکل ها با این ویژگی ،کاری منحصر به فرد بود که بیانگر اثبات توانایی های صنعتگران فعال در بخش خصوصی استان است.

شیخی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده هدف ما ورود به بازارهای جهانی و ساخت این تجهیزات برای سایر کشورهاست که در این زمینه گام های مهمی برداشته شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9120
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است