يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

افزايش صادرات غيرنفتي به 20 ميليارد دلار تا پايان امسال

  تاريخ:بيست و هفتم مهر 1387 ساعت 13:49   |     کد : 9178   |     مشاهده: 1201
به گزارش صنعت نیوز، رييس هيئت مديره کنفدراسيون صادرات گفت: ميزان صادرات غيرنفتي کشورمان پايان امسال به 20 ميليارد دلار مي رسد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي صنعت نیوز، رييس هيئت مديره کنفدراسيون صادرات گفت: ميزان صادرات غيرنفتي کشورمان پايان امسال به 20 ميليارد دلار مي رسد.

اسد الله عسگراولادي در دومين همايش خدمات بانکي و صادرات با تاکيد بر اين که صادرات ضامن استقلال داخلي کشور است؛‌ افزود: در سال 1356حدود 300 ميليون دلار صادرات داشته ايم اما در6 ماهه نخست امسال از مرز 8 ميليارد دلار صادرات در حال عبوريم و تا پايان سال اين عدد به20 ميليارد دلار مي رسد.

عسگر اولادي با اشاره به اينکه گسترش صادرات غير نفتي توفيق بزرگي است؛ گفت: اگر بخواهيم به مرز 400 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي برسيم بـايد ابزار بانکي و بيــــمه اي آن را فراهم کنيم و نظام بانکي20 ميليارد دلار در اختيار صادرکنندگان قرار دهد.

عسگراولادي تصريح کرد: صادرکننده هنرمند بايد در سال سرمايه خود را در گردش کار قرار دهد و نظام بانکي و دولت نيز بايد با افزايش سرمايه بانک ها و اختصاص سرمايه آنها از واردات به صادرات اين گونه فعاليت ها را حمايت کند.

وي به تحريم هاي اقتصادي کشورمان خاطر نشان کرد: علاوه بر تحريم هاي خارجي، موانع داخلي نيز صادر کنندگان را مي آزارد.

عسگر اولادي گفت: متأسفانه برخي ابزارهاي غير ضروري براي ارائه اعتبارات مانع گسترش صادرات شده است.

وي مطالبه وثيقه هاي غيرشفاف از صادرکنندگان را از موانع صادرات کشور عنوان کرد و بيمه کردن قراردادها و ثابت کردن نرخ ارز را از نظام بانکي کشور براي حمايت صادرکنندگان خواستار شد.

عسگر اولادي افزود: در غير اين صورت هيچ صادرکننده اي نمي تواند نظام مالي خود را با توجه به تلاطم در نرخ ارز محاسبه کند.

رييس هيئت مديره کنفدراسيون صادرات ضعف بانک ها در کشورهاي همسايه را از موانع صادرات دانست و توسعه آنها را خواستار شد و گفت: تعديل نظام هاي بانکي و در اختيار گذاشتن سهل تسهيلات ، تعديل وثيقه ها ، مد نظر قرار دادن سوابق کاري صادرکنندگان ، ثبات قوانين بانکي و راه اندازي مجدد شوراي عالي صادرات را از عوامل رشد صادرات برشمرد.

عسگر اولادي بر افزايش کيفيت کالا، بسته بندي مناسب ، خوش قولي صادرکنندگان در قراردادها ، اجتناب از صادرات مواد خام و حرکت به سوي صادرات کالاهاي فني و مهندسي تأکيد کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9178
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است