شنبه 15 ارديبهشت 1403
مدير اكتشافات سازمان زمين شناسي خبر داد؛

کشف ذخاير 10 تني طلا در غرب كشور

  تاريخ:سی ام مهر 1387 ساعت 16:05   |     کد : 9516   |     مشاهده: 1715
به گزارش صنعت نیوز، مدير اكتشافات سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني از كشف ذخاير10تني طلا در غرب كشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، مدير اكتشافات سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني از كشف ذخاير10تني طلا در غرب كشور خبر داد .

بهروز برنا با بيان اين كه اين ذخاير در سه محدوده در "سقز" و "پيرانشهر" در استان كردستان كشف شده است، افزود: براي اخذ گواهي كشف اين ذخاير اقدامات لازم انجام شده است.

وي همچنين از اكتشاف ذخاير طلا در منطقه "هيرد" در استان خراسان جنوبي و منطقه "بزمان" در استان سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ميزان ذخيره قطعي اين مناطق هنوز به طور دقيق مشخص نشده است.

برنا بودجه اكتشافي امسال سازمان زمين شناسي را 5 و نيم ميليارد تومان برآورد كرد و گفت: امسال نخستين بار دو ذخيره براي استحصال كاني هاي مختلف از شورابه هاي دريايي در سواحل چابهار كشف شده و حوزچه هايي براي فرآوري و كانه آرايي مواد معدني آنها در اين منطقه در حال احداث است.

وي همچنين از اكتشاف نيم ميليون تن ذخاير پُتاس در هرمزگان خبر داد و افزود: امسال خوشبختانه در زمينه اكتشاف ذخاير پُتاس، ‌طلا، املاح منيزيم، مصالح ساختماني ‌و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي به نتايج خوبي رسيده ايم.

مدير اكتشافات سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور با بيان اينكه 75 درصد طرح هاي سازمان زمين شناسي را مشاوران و پيمانكاران بخش خصوصي اجــــــرا مي کنند، گفت: ‌از سال گذشته حدود 160 طرح اكتشافي در كشور تعريف شده است كه 120 طرح را بخش خصوصي انجام مي دهد .

وي گفت: در قالب طرحي اكتشافي با عنوان "طرح تلفيق" كه در سازمان زمين شناسي تعريف شده كل كشور در20 منطقه اكتشافي تقسيم شده است و با شناسايي مناطق اولويت دار در زمينه ذخاير معدني در حال پي گيري طرح هاي اكتشافي در اين مناطق هستيم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9516
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است