يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

سقوط بهای نفت و بورس های جهان

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 09:06   |     کد : 9537   |     مشاهده: 2309
به گزارش صنعت نیوز، روند نزولی بهای نفت در بازارهای جهانی و شاخص ها در بورس نیویورک ، فرانکفورت و لندن همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، روند نزولی بهای نفت در بازارهای جهانی و شاخص ها در بورس نیویورک ، فرانکفورت و لندن همچنان ادامه دارد.

هربشکه نفت سبک شیرین امریکا برای تحویل درماه نوامبر با سه دلار و 36 سنت کاهش ، 70 دلار و 89 سنت معامله شد.

همچنین نفت برنت دریای شمال نیز با چهار دلار و 43 سنت کاهش ، 66 دلار و 78 سنت دادوستد شد.

کارشناسان ادامه نگرانی ‌ها درباره کند شدن رشد اقتصادی جهان و درنتیجه کاهش میزان تقاضا برای نفت را علت کاهش بهای نفت اعلام کرده اند.

کاهش شاخص ها در بورس نیویورک ، فرانکفورت و لندن نیز روز سه شنبه ادامه داشت .

براین اساس ، شاخص داو جونز 36 صدم درصد کاهش یافت و شاخص نزدک نیز با کاهش یک و 61 صدم درصدی روبرو شد.

براساس این گزارش ، تلاش دولت امریکا و دولتهای اروپایی تاکنون در مهار بحران مالی که از امریکا به دیگر کشورها کشیده شده ، بی نتیجه بوده است .

در این حال درپی ناکام ماندن طرحهای گذشته دولت امریکا و دولتهای اروپایی در مهار بحران مالی ، رئیس بانک مرکزی امریکا روز سه شنبه مجموعه ای دیگر از محرک های جدید اقتصادی را برای بحرکت درآوردن اقتصاد بیمار امریکا ، تهیه و برای اجرا به کنگره این کشور پیشنهاد کرده است.

ارگان شورای روابط خارجی امریکا اعلام کرد ، این طرح که به همراه خود یک طرح گسترده بازسازی اقتصادی به ارزش 150 میلیارد دلار را ضمیمه کرده است.

بن برنانکی در سخنانی در کنگره امریکا ابراز امیدواری کرد این مجموعه برای به حرکت درآوردن اقتصاد بیمار امریکا کارساز باشد.

دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید هم از حمایت بوش از این طرح یاد واعلام کرد بوش برای قبول هر ایده جدیدی آمادگی دارد.

وزارت خزانه داری امریکا نیز اعلام کرد در نظر دارد بخشی از بودجه 250 میلیارد دلاری نجات مالی سیستم بانکی امریکا را به بانک هائی اختصاص دهد که علاقه مندند بانک های ضعیف تر رقیب را که در معرض خطر هستند خریداری کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9537
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است