يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

تعیین استانداردها بر عهده مرکز آمار است

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 12:18   |     کد : 9599   |     مشاهده: 2149
به گزارش صنعت نیوز، رئیس مرکز آمار ایران به مناسبت "اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی " از ایجاد پایگاه بزرگ اطلاعات ملی خبر داد و گفت : مرکز آمار علاوه بر فعالیت های تولیدی، نظارتی و هماهنگی، تعیین استانداردها و تعاریف و مفاهیم آمار را نیز بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئیس مرکز آمار ایران به مناسبت "اول آبان ماه روز آمار و برنامه ریزی " از ایجاد پایگاه بزرگ اطلاعات ملی خبر داد و گفت : مرکز آمار علاوه بر فعالیت های تولیدی، نظارتی و هماهنگی، تعیین استانداردها و تعاریف و مفاهیم آمار را نیز بر عهده دارد.

محمد مدد گفت : مرکز آمار به عنوان سازمان متخصص تولیدکننده آمار، متولی تولید آمارهای اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، نرخ تورم و سایر آمارهاى اقتصادى در کشور است.

وی افزود : بر اساس نظام جامع آماری همه مشکلات و تنگناهای تولید آمار در کشور، نیازهای آماری، برنامه ریزی جامع تهیه و تولید اطلاعات آماری برای سطح کلان کشورهدایت و برنامه ریزی می شود.

مدد گفت : شفافیت و دقت آمارهای اقتصادی مرکز امار ایران را قطعی دانست و و با شاره به شکل گیری پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار گفت: در مرحله بعدی "پایگاه اطلاعات ملی آمار "ایجاد خواهد شد که بسیار بزرگتر از پایگاه اول است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : در پایگاه اطلاعات ملی آمار‌،در واقع هر فردی در هر جا بخواهد فعالیت اقتصادی انجام دهد می تواند در شبکه اطلاعاتی مرکز قرار بگیرد یا هر تغییراتی در زمینه جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی در این مرکز ثبت می شود و این اطلاعات به طور کامل در اختیار تصمیم گیران کشور قرار خواهد گرفت.

مدد تاکید کرد : آمارهای تولید شده در مرکز از نظر روش های تولید، دقت، کیفیت و مطابقت با استانداردهای بین المللی در سطح آمارهای پیشرفته است و حساب های ملی براساس آخرین ویرایش سیستم حساب های ملی مصوب نهادهای بین المللی تهیه می شود.

وی با بیان اینکه آمار حساب های ملی بهداشت نیز در خاورمیانه فقط در مرکز آمار ایران تولید شده است ، گفت : در سرشماری های جدید نیز از سیستم ICR (شناسایى هوشمند ارقام و اعداد) استفاده کردیم که جزو چند کشور معدود دنیا هستیم و استفاده از موبایل و GPS در طرح های آماری عشایری به عنوان فناوری های جدید قابل توجه است.

مدد با اشاره به طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها افزود : این سرشماری اختیارى بود و عده ای با خواست خودشان در سرشماری شرکت نکردند و به آنها یارانه ای تعلق نمی گیرد.

وی گفت : برای کسانی که به هر دلیلی نتوانستند فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کنند ، ساختار جدیدی غیر از مدارس تشکیل می دهیم که این دفاتر دائمی هستند تا آنها بتوانند در این مراکز مدارک خود را تکمیل و اصلاح و ارائه کنند و از عواید یارانه ها بهره مند شوند.

مدد گفت: هنوز همه اطلاعات طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها به دست ما نرسیده است تا گروه ها را در سه خوشه هدف طبقه بندی کنیم؛ البته رقم یارانه ها همان چیزی است که رئیس جمهور گفته است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9599
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است