شنبه 15 ارديبهشت 1403

کارخانه کک سازي زرند با حضور رئيس جمهوري افتتاح خواهد شد

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 15:20   |     کد : 9626   |     مشاهده: 1287
به گزراش صنعت نیوز، کارخانه کک سازي زرند با ظرفيت توليد سالانه 400 هزار تن کک متالوژي هفته آينده با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري و مهندس محرابيان وزير صنايع و معادن مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

به گزراش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، کارخانه کک سازي زرند با ظرفيت توليد سالانه 400 هزار تن کک متالوژي هفته آينده با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري و مهندس محرابيان وزير صنايع و معادن مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

اين طرح که از سال 1381 آغاز شده با اعتبار ارزي 31 ميليون دلار و اعتبار ريالي 771 ميليارد ريال در شهرستان زرند کرمان اجرا شده است.

گفتني است ، وزارت صنايع و معادن بهره برداري از دهها طرح بزرگ ملي و استاني و نيز صدها طرح صنعتي و معدني ديگر را براي نيمه دوم سال جاري برنامه ريزي كرده است كه كارخانه كك سازي زرند يك از آنها به شمار مي رود.

اين کارخانه در نوع خود، نخستين کارخانه پس از پيروزي انقلاب اسلامي است که به دست متخصصان ايراني ساخته شده و با اجراي آن کشور از واردات کک بي نياز خواهد شد.

يكي از ويژگي هاي مهم ساخت كارخانه كك سازي زرند، استفاده از نيروهاي متخصص داخلي بويژه مهندسان و كارشناسان جوان ايراني است كه با همكاري مديران و كارشناسان باتجربه بخش صنعت و معدن، اقدام به راه اندازي اين كارخانه بزرگ كرده اند.

بر اساس اين گزارش، با بهره برداري از اين كارخانه براي 500 نفر به صورت مستقيم و يک هزار نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي ايجاد خواهد شد.

اين گزارش مي افزايد: اين طرح توسط شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به عنوان کارفرما اجرا شده و در طراحي آن، توليد 400 هزار تن کک متالوژي و 19 هزار تن محصولات حاصل از پالايش قطران، هدف گذاري شده است.

کک متالوژي توليدي اين كارخانه در کوره هاي بلند با ارتفاع کم و صنايع فروآلياژ و کارخانه هاي قند و برخي ديگر از صنايع مصرف خواهد شد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9626
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است