شنبه 15 ارديبهشت 1403
معاون وزير صنايع خبر داد:

بهره‌برداري از8 طرح فولادي تا پايان سال 89

  تاريخ:اول آبان 1387 ساعت 15:51   |     کد : 9631   |     مشاهده: 1311
به گزارش صنعت نیوز، معاون وزير صنايع و معادن گفت: هشت طرح فولادي کشور با ظرفيت توليد هشت ميليون تن در سال تا پايان سال 89 افتتاح خواهد شد و عقب ماندگي طرح‌ها جبران مي‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، معاون وزير صنايع و معادن گفت: هشت طرح فولادي کشور با ظرفيت توليد هشت ميليون تن در سال تا پايان سال 89 افتتاح خواهد شد و عقب ماندگي طرح‌ها جبران مي‌شود.

مهندس احمدعلي هراتي نيك در حاشيه ديدار از منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس در جمع خبرنگاران افزود: هشت طرح فولادي کشور پيشرفت خوبي داشته‌اند که پيشرفت هر کدام با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه خود قابل قبول است که طرح فولاد چهارمحال بختياري با پيشرفت30 درصدي کار در احياي مستقيم و در مجموع کل پروژه 18 درصد پيشرفت خوبي نسبت به بقيه طرح ها داشته است.

هراتي نيک اظهار کرد: سه پروژه فولاد سبزوار، فولاد بافت کرمان و بافق يزد به دليل تاخير در واگذاري زمين و نقطه زمين و تامين مسائل زير بنايي آب، برق و گاز با تاخير انجام شده است و نسبت به بقيه طرح‌ها عقب تر هستند.

وي خاطر نشان کرد: قرار داد فولاد سازي و احياي مستقيم پنج طرح بسته شده است و قرار داد احياي مستقيم سه طرح ديگر هم بسته شد و بزودي پيمانکار، کار فولادي سازي خود را بزودي شروع خواهد کرد.

رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران تصريح کرد: از نيمه دوم شهريور 89 تا پايان سال هشت طرح فولادي کشور با فاصله زماني کوتاه افتتاح خواهند شد.

وي با رد حضور چند شرکت سرمايه گذار دولتي در اين طرح‌ها اظهار کرد : شرکتهاي سرمايه گذاري بازنشستگي کشور، شرکت خاورميانه متعلق به بانک پاسارگاد، ستاد اجراي فرمان امام(ره) و چند شرکت ديگر اعلام امادگي کرده‌اند که همگي غير دولتي هستند.

وي افزود: با توجه به حساسيت‌هاي مناطق و مشکل مالي موجود از بين شرکت‌هايي که خواستار سرمايه گذاري هستند با توجه به شرايط و ضوابط و تاثير گذاري بيشتر در طرح‌ها انتخاب و بصورت مشارکتي کار انجام خواهد شد مشروط بر اينکه برنامه اجرايي بايد تا پايان سال 89 اجرا و مديريت طرح‌ها تا پايان کار در اختيار سازمان ايميدور قرار داشته باشد.

هراتي نيک با اشاره به افزايش ظرفيت توليد طرح‌هاي فولادي از800 هزار تن به يک ميليون تن در سال اذعان کرد: با افتتاح اين هشت طرح فولادي تا پايان سال 89 حدود هشت ميليون تن فولاد به ظرفيت توليد کشور اضافه خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به وضعيت کنوني آلومينيوم لامرد افزود: بعد از قرار گرفتن در تحريم شرکت چيني حاضر به دادن پوشش بيمه‌اي نشد و طرح فعلا معلق مانده است و طي تصميماتي که گرفته شد و با توافقي که با چيني‌ها انجام شده است اين طرح در سه بخش انجام خواهد شد که بخش تهيه و ساخت تجهيزات خارجي به عهده چيني‌ها قرار گرفته است و عمليات کشوري و داخلي به عهده ما است که هزينه مجموع فاز اول اين طرح 240 ميليون دلار است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/9631
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است