شنبه 15 ارديبهشت 1403
مديركل صنايع فلزي وزارت صنايع و معادن:

صنعت لوازم خانگي ايران بايد با برندسازي به بازارهاي جهاني راه يابد

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 12:02   |     کد : 9682   |     مشاهده: 1239
به گزارش صنعت نیوز، مديركل صنايع فلزي وزارت صنايع و معادن تاكيد كرد: با ايجاد بستر لازم، بايد براي برندسازي و امكان عرضه توليدات واحدهاي مختلف با يك نشان معتبر اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، مديركل صنايع فلزي وزارت صنايع و معادن تاكيد كرد: با ايجاد بستر لازم، بايد براي برندسازي و امكان عرضه توليدات واحدهاي مختلف با يك نشان معتبر اقدام شود. 

حميد وطن‌دوست در نمايشگاه بين المللي لوازم خانگي در مشهد افزود: هم اكنون رشد بي‌رويه واردات و قاچاق لوازم خانگي باعث ايجاد رقابتي نابرابر بين بخشي از كالاهاي وارداتي بي‌كيفيت، ارزان و غيراستاندارد با محصولات داخلي شده و سهم قابل ‌توجهي از بازار را به ‌خود اختصاص داده است.

وي گفت: صنعت لوازم خانگي با سابقه طولاني و وجود نيروهاي متخصص و مجرب، دانش فني و تجهيزات، توان بالقوه بالا در توليد محصولات خانگي، رسالت وزارت صنايع معادن را در حمايت از اين صنعت سنگين‌تر كرده است.

مديركل دفتر صنايع فلزي وزارت صنايع و معادن تصريح كرد: درحال حاضر شرايط تجارت جهاني و اقتصاد جهان به‌گونه‌اي است كه اين صنعت با توجه به سلايق و علاقه مشتري، فناوري برتر و امكان خدمات پس از فروش به‌صورت مستمر، بايد بتواند جايگاه واقعي خود را در سبد كالايي خانوارهاي ايران و نيز بازارهاي جهاني بيابد كه اين مهم بدون عزم واقعي توليدكنندگان و صاحبان اين صنعت و حمايت همه‌جانبه دولت محقق نمي‌شود .

وطن‌دوست تأكيد كرد: در سالي كه به نام نوآوري و شكوفايي نامگذاري شده است، از ابتداي سال در معاونت صنايع وزارت صنايع و معادن، مراكز فكري با عنوان اتاق فكر صنايع غذايي، خودرو، نساجي و لوازم خانگي تشكيل شد و صاحبنظران در زمينه‌هاي يادشده براي ارتقاي اين صنايع به تبادل افكار مي‌پردازند .

وي موضوعاتي از قبيل ايجاد همگرايي در صنايع همگن (برندسازي) ، طرح ليزينگ لوازم خانگي، تدوين آيين نامه خدمات پس از فروش، مساعدتهاي قانوني و حقوقي به توليدكنندگان لوازم خانگي و روش‌هاي كاهش مصرف حامل‌هاي انرژي در لوازم خانگي را مهم‌ترين موضوعات مطرح ‌شده در اتاق فكر لوازم خانگي برشمرد .

مديركل صنايع فلزي وزارت صنايع و معادن با اشاره به رشد افقي صنعت لوازم خانگي در سال‌هاي گذشته تصريح كرد: در اين سال‌ها به‌جاي ايجاد واحدهاي بزرگ صنعتي توسط بخش خصوصي، تعداد زيادي واحدهاي توليدي با ظرفيت‌هاي پايين ايجاد شد كه بيشتر آنها توانايي توليد كالاهاي متنوع و متناسب با سليقه مشتري را نداشته و قيمت تمام ‌شده آنها بالا و امكان ارائه خدمات پس از فروش مناسب را ندارند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9682
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است