شنبه 15 ارديبهشت 1403

شرکت توليد فولاد در بلغارستان واگذار مي شود

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 09:06   |     کد : 9701   |     مشاهده: 1331
به گزارش صنعت نیوز، دولت بلغارستان از بزرگترين توليد کننده فولاد در جهان خواست تا شرکت توليد فولاد را در اين کشور تحويل بگيرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، دولت بلغارستان از بزرگترين توليد کننده فولاد در جهان خواست تا شرکت توليد فولاد را در اين کشور تحويل بگيرد.

پتار دميتروف،‌ وزير اقتصاد و انرژي بلغارستان گفت: " ما از شرکت آرسلورميتال به عنوان بزرگترين توليد کننده فولاد در جهان که رياست آنرا يک ميليارد هندي به نام لاکشيم ميتال در اختيار دارد، خواسته ايم تا شرکت کرميکوتزي را که دچار بحران است ، تحويل بگيرد".

پرامود ميتال، برادر کوچکتر لاکشيم نيز به تازگي بيشتر سهام شرکت کرميکوتزي بلغارستان را که در نزديکي شهر صوفيه،‌ پايتخت اين کشور قرار دارد و در ماه اوت اعلام ورشکستگي کرده بود، در اختيار دارد.

دميتروف تصريح کرد: " دولت بلغارستان نيز براي فروش بيست و پنج درصد سهام خود در شرکت کرميکوتزي با ديگر نامزدهاي داخلي و خارجي مذاکره مي کند"‌.

شرکت کرميکوتزي در زمان حاکميت کمونيسم در اين کشور از غولهاي توليد فولاد به شمار مي رفت و در حال حاضر نيز ماهانه هفتاد هزار تن فولاد توليد مي کند که کمتر از نيمي از توان اين کارخانه به شمار مي رود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9701
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است