يک شنبه 16 ارديبهشت 1403

ساخت واحد هيدروژن زدايي پروپان در بندرامام خميني

  تاريخ:پنجم آبان 1387 ساعت 09:09   |     کد : 9704   |     مشاهده: 2379
به گزارش پیشرفته صنعت نیوز، قرارداد احداث واحد هيدروژن زدايي پروپان بندر امام خميني صبح امروز ميان شرکت ملي صنايع پتروشيمي و شرکت اوده آلمان امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، قرارداد احداث واحد هيدروژن زدايي پروپان بندر امام خميني صبح امروز ميان شرکت ملي صنايع پتروشيمي و شرکت اوده آلمان امضا شد.

قرارداد ساخت واحد هيدروژن زدايي پروپان (PDH) بندرامام به ظرفيت سيصد و پنجاه هزار تن پروپيلن در سال، شامل خريد ليسانس، انجام مهندسي اصولي و ارايه خدمات فني است.

مسئول اطلاع رساني شرکت ملي صنايع پتروشيمي کشور گفت خوراک اين طرح، از پروپان توليدي مجتمع پتروشيمي بندرامام به ميزان چهارصد و بيست هزار تن در سال و کليه سرويس هاي جانبي مورد نيازآن، از جمله آب، برق و بخار، از پتروشيمي فجر تامين مي شود.

مقاره ارزش کل مبلغ قرارداد را 25 ميليون يورو اعلام کرد و گفت بر اساس زمان بندي انجام شده، اين طرح در مدت سه سال و نيم به توليد خواهد رسيد.

تغيير خوراک مجتمع هاي پتروشيمي از مايعات به گاز اتان، به دليل مزيت اقتصادي موجب کاهش توليد پروپيلن در کل دنيا شده است و اين درحاليست که تقاضا براي پروپيلن که از مهمترين الفين هاي سبک و دومين ماده با ارزش صنعت پتروشيمي است، همچنان رو به افزايش است.

بر اين اساس ، شرکت ملي صنايع پتروشيمي برآن شد تا با احداث طرح هيدروژن زدايي از پروپان که به وفور در گازهاي استخراجي ايران وجود دارد، ماده با ارزش پروپيلن را با اقتصادي ترين روش ممکن، توليد و وارد بازار کند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9704
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است