جمعه 7 ارديبهشت 1403

مجوز فعاليت هشتمين صندوق سرمايه‌گذاري صادر شد

  تاريخ:بيستم خرداد 1387 ساعت 15:33   |     کد : 992   |     مشاهده: 635
به گزارش صنعت نیوز، سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه، مجوز فعاليت هشتمين صندوق سرمايه‌گذاري را با نام صندوق سرمايه‌گذاري گلچين صادر كرد.

به گزارش صنعت نیوز، سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه، مجوز فعاليت هشتمين صندوق سرمايه‌گذاري را با نام صندوق سرمايه‌گذاري گلچين صادر كرد.

  به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز،  رييس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان مطلب فوق افزود: مسئولان صندوق‌ سرمايه‌گذاري گلچين موفق شدند در پايان دوره پذيره‌نويسي اوليه خود، سرمايه حداقل (500 ميليون تومان) را بدست آورند.

رضا كياني گفت : در همين راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعاليت اين صندوق سرمايه‌گذاري را صادر كرد تا مسئولان اين صندوق بتوانند از امروز فعاليت خود را در بازار آغاز كنند.

وي خاطر نشان كرد : مدير و ضامن اين صندوق، شركت كارگزاري گلچين و متولي آن موسسه حسابرسي آگاه حساب است.

وي هدف از تشكيل صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را جمع‌آوري وجوه از سرمايه‌گذاران و اختصاص آن‌ها به خريد انواع اوراق بهادار به منظور كاهش ريسك سرمايه‌گذاري و تامين منافع براي سرمايه‌گذاران اعلام كرد.

كياني كاهش هزينه بكارگيري نيروي‌هاي متخصص در گردآوري، تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهينه اوراق بهادار، فراهم كردن امكان سرمايه‌گذاري مناسب و متنوع‌تر در دارايي‌ها ، كاهش ريسك، نمايندگي سرمايه‌گذاران در مقابل اشخاص ثالث و ضمانت نقدشوندگي سرمايه‌گذاران را از امتيازات صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در سهام از ديدگاه سرمايه‌گذاران ذكر كرد.

وي ورود اشخاص غيرحرفه‌اي از طريق مديران حرفه اي به بازار اوراق بهادار و گسترش سرمايه‌گذاري‌ها در صنايع و شركت‌هاي گوناگون را از مزيت‌هاي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در سهام از منظر مقام ناظر بازار سرمايه دانست.

رييس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار ضمانت نقدشوندگي و مديريت حرفه اي صندوق هاي سرمايه‌گذاري را از ويژگي هاي مهم اين صندوق‌ها نام برد و افزود : در برخي از مواقع شركت‌ها سود پرداختي را با تاخير به سهامداران پرداخت مي‌كنند اما اين صندوق‌ها سود پرداختي شركت‌ها را به صورت تنزيل شده در ارزش خالص دارايي‌هاي صندوق نشان مي‌دهند به طوريكه سود پرداختي پيش از واريز به حساب صندوق در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي گيرد.

كياني با بيان اينكه ضوابط حمايت از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در شرف تصويب است، اظهار داشت: در عرضه اوليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران نيز سهميه يك جايگاه معاملات به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري تخصيص يافت.

وي اضافه كرد : اين امر باعث شد تا كارگزاراني كه مديريت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را برعهده دارند از سهميه بيشتري براي تخصيص آن صرفا به صندوق‌هاي تحت مديريت خود برخوردار شوند.

رييس اداره امور نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار اميدواري كرد با نهايي شدن اين ضوابط ، حمايت بيشتري از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در بازار انجام شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار پيش از اين مجوز فعاليت صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري نهايت‌نگر، حافظ، سهم آشنا، خبرنگان، كارگزاري بانك ملي، كارگزاري بانك صادرات ايران و پيشتاز را صادر كرده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/992
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است